۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۴۷۹۵۳
امام جمعه بجنورد:

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو مبارزه با مفاسد اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که مبارزه با مفاسد اقتصادی زیرمجموعه اقتصاد مقاومتی است، گفت: نمی توان از تحقق اقتصاد مقاومتی سخن گفت اما در عین حال با فساد اقتصادی کنار آمد.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ماه پایانی سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی، اظهار کرد: امسال مدیران و مسؤولان کشور این خواسته رهبر معظم انقلاب را به اندازه توان اجرایی و عملیاتی کردند اما با این حال هنوز تا تحقق آرمانی که رهبری ترسیم کرده بودند فاصله بسیاری وجود دارد.

 

وی با بیان این که می بایست اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب وارد بودجه و ساختار اجرایی کشور شود، تصریح کرد: نباید اقتصاد مقاومتی تنها به همایش ها و شعارها خلاصه شده و در زندگی مردم آن چنان محسوس نباشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که یکی از موارد بسیار مؤثر در بهبود وضعیت اقتصاد کشور و اجرای اقتصاد مقاومتی مبارزه به مفاسد اقتصادی است، خاطرنشان کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی زیرمجموعه اقتصاد مقاومتی است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: نمی شود با فساد اقتصادی کنار آمد اما در عین حال از اقتصاد مقاومتی هم سخن گفت چرا که در واقع تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

 

به گفته وی در این زمینه به تعبیر رهبر معظم انقلاب با دستمال آلوده نمی توان شیشه آلوده را پاک و تمیز کرد و باید برای مبارزه با مفاسد اقتصادی مدیران سالم و پاک داشته باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اگر در یک مجموعه و دستگاهی مدیری فاسد وجود دارد باید از بدنه مدیریت کنار زده شده و با او برخورد قاطع قانونی صورت گیرد چرا که مدیران فاسد همانند علف های هرزی هستند که نمی گذارند گل های مدیریت اسلامی و نظام دینی رشد کنند.

 

دستگاه قضایی در مجازات مفسدانی که پرونده آن ها تکمیل شده تعلل نکند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر این که از دستگاه قضایی انتظار می رود بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی را جدی بگیرد، افزود: در این زمینه قوه قضاییه نباید به هیچ عنوان به کسانی که به ملت رحم نکرده اند، رحم کند.

 

وی با اشاره به اجرای حکم زندان محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت محمود احمدی نژاد به جرم فساد اقتصادی، ضمن قدردانی از نظام قضایی کشور برای اجرای این حکم، افزود: این حکم و اجرای آن نباید اولین و آخرین اقدام دستگاه قضایی در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: مردم انتظار دارند همان گونه که این مفسد قضایی به زندان افتاد، سایر مفسدان اقتصادی که پرونده آنها تکمیل شده نیز فورا به دست عدالت سپرده شده و در این زمینه بیش از این تعلل نشود.

 

روحانیت شیعه؛ پیشتاز عرصه علم و عمل

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بجنورد با اشاره به سالروز انتشار حکم تحریم استعمال توتون و تنباکو توسط فقیه مجاهد آیت الله میرزا محمدحسن شیرازی در سال 1275 هجری شمسی، اظهار داشت: این فتوای مرجع تقلید بزرگ تشیع در آن زمان سرنوشت کشور را دگرگون کرد.

 

وی یادآور شد: ناصرالدین شاه در سفر سوم خود به اروپا در اثر ولخرجی های زیاد و عیاشی ها، پول های خود را تمام شد و چون دیگر پولی در بساط نداشت امتیازی را در زمینه کشت، توزیع و فروش توتون و تنباکو به یکی از مشاوران و نزدیکان نخست وزیر انگلیس به نام «ماژور تالبوت» واگذار و در مقابل 25 هزار لیره دریافت کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: مطابق این قرارداد کمپانی «رژی» باید سالانه 15 هزار لیره به صندوق دولت ایران واریز می کرد و در مقابل کشت و فروش توتون و تنباکو را در انحصار خود می گرفت یعنی از زارعان ارزان می خرید و گران می فروخت که در مقابل این قراداد، مردم شهرهای مختلف به رهبری روحانیت به مخالفت و مقابله برخاستند.

 

وی با بیان این که مهم ترین نقش در خروش انقلابی مردم در جنبش تحریم توتون و تنباکو را فتوای تاریخی میرزای شیرازی داشت، افزود: بعد از انتشار این حکم تمامی مردم ایران به پا خاسته و با فشار بر ناصرالدین شاه وی را مجبور به لغو این قراداد استعماری کردند.

 

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به این که صدور این فتوا نقطه عطفی در تاریخ حوزه های علمیه تشیع بود، اضافه کرد: فتوای تحریم توتون و تنباکو و تبعیت یکپارچه مردم از آن اقتدار مرجعیت شیعه را به نمایش گذاشت.

 

به گفته خطیب نماز جمعه بجنورد صدور این حکم مقدمه شکل گیری انقلاب مشروطه بود و انقلاب مشروطه نیز زمینه پیروزی انقلاب اسلامی ایران و استقرار نظام دینی در کشور را فراهم کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: بعد از آن بود که دشمنان قدرت روحانیت در جامعه ایران را درک کردند و امروز هم از این قدرت آگاه هستند.

 

وی اظهار داشت: در حال حاضر نیز همه ما در کشور اسلامی ایران در سایه ولایت فقیه زندگی می کنیم و رهبری دینی جامعه با حمایت مردم، در برابر شیطنت ها و توطئه های دشمنان با اتخاذ تدابیر مناسب ایستاده است.

 

ایران قدرت و توان زیادی برای تحریم غرب دارد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب پیرامون مذاکرات هسته ای، افزود: رهبری به آمریکا و هم پیمانان غربی این کشور اعلام خطر کردند که اگر بنا به تحریم باشد ایران نیز می تواند این کشورها را تحریم کند و این کار را انجام خواهد داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: این هشدار جدی رهبر معظم انقلاب به غرب است چرا که ایران قدرت و توان زیادی برای تحریم کشورهای غربی دارد و در واقع دنیای غرب در مقابل یک فتوای ولایت فقیه و مرجعیت دینی به زانو در می آید.

 

به گفته وی اگر مرجع تقلید ما فتوا صادر کرده و عبور و مرور غیرمسلمانان از تنگه هرمز را تحریم کند آن گاه کشورهای غربی چگونه می توانند در برابر این فتوا مقاومت کنند.

 

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: ایران نیز توان تحریم کشورهای غربی را دارد اما هنوز زمان آن نرسیده که مرجع تقلید ما فتوای تحریم صادر کند به این امید که غرب بر سر عقل آمده و در برابر رشد و توسعه ملت های جهان مانع تراشی نکند./9314/پ201/ب5

 

ارسال نظرات