۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۴۸۲۷۳
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده:

ارزش تلاوت قرآن در تدبر آیات الهی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان این که ارزش تلاوت قرآن در تدبر آیات الهی است، گفت: مسلمانان باید آنچه که یاد گرفته اند در زندگی اجتماعی و در برابر رفتار با دیگران عملی کنند.
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، صبح امروز، در آیین اختتامیه نهمین دوره مسابقات سراسری مدهامتان که در اهواز برگزار شد، با قدردانی از کسانی که در اجرای این دوره از مسابقات تلاش کردند، ابراز داشت: انتخاب شهرستان اهواز به عنوان پایتخت کتاب در کشور افتخاری دیگر برای استان است.

وی با اشاره به این که مسلمانان در ارتباط با قرآن سه وظیفه مهم دارند، اظهار داشت: تلاوت صحیح و زیبا قرآن با توجه به روایات و آیات قرآن نخستین وظیفه مسلمانان است.

امام جمعه موقت اهواز تدبر در قرآن را دومین وظیفه مسلمانان نسبت به قرآن دانست و تصریح کرد: ارزش تلاوت و قرائت قرآن در تدبر و دریافت پیام مفاهیم آن است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان این که عمل به قرآن آخرین وظیفه مسلمانان نسبت به قرآن است، ادامه داد: مسلمانان باید آنچه که یاد گرفته اند در زندگی اجتماعی و در برابر رفتار با دیگران عملی کنند.

وی تصریح کرد: عمل به این سه وظیفه به یقین سبب سعادت و کمال مسلمانان خواهد شد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که در اوایل انقلاب تعداد قاریان محدود به 10 نفر بود و فعالیت های قرآنی تنها در برخی کشورها انجام می شد، تأکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحول معجزه آسایی در زمینه قرآنی صورت گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به این که با پیروزی انقلاب اسلامی در هر سه وظیفه مسلمانان نسبت به قرآن رشد چشم گیری را نسبت به گذشته داشته ایم، عنوان کرد: رشد چشم گیر قرآنی از جلوه های ارزشمند ارتباط با قرآن است.

وی با بیان این که در حوزه سیاست ارتباط خوبی با قرآن انجام شده است، خاطرنشان کرد: در زمینه های اخلاقی و اقتصادی باید فعالیت های قرآنی بسیاری انجام شود.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که در بسیاری از مساجد اهواز فعالیت های فرهنگی از سوی طلاب حوزه های علمیه انجام می شود، تصریح کرد: در اهواز مسجدی بدون امام جماعت وجود ندارد و در بسیاری از آنها پس از نماز مغرب و عشا یک صفحه قرآن تلاوت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به سخن امام درباره این که خوزستان دین خود را ادا کرد، ابراز داشت: شهدای خوزستانی از جمله شهید حسن علم الهدی از افتخارهای مردم خوزستان هستند.

وی ادامه داد: شهید علم الهدی پس از تفحس طولانی توانستند که از راه قرآنی که همراه خود داشت شناسایی شود که این نشانه انس ویژه شهدا با قرآن است.

امام جمعه موقت اهواز در پایان با اشاره به این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه فعالیت بسیاری دارد، اظهار داشت: قرآن و عترت با مهم ترین بخش فعالیت های این وزارت قرار گیرد./9453/پ202/ب2

ارسال نظرات