۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۲۴۸۵۴۴
مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام:

عده ای در لباس روحانیت مروج اسلام آمریکایی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام با بیان این که منظور امام خمینی(ره) از اسلام اصیل، اسلام ناب محمدی بوده و اسلام بدلی همان اسلام آمریکایی است، گفت: عده ای در لباس روحانیت در واقع حامی و مروج اسلام آمریکایی هستند.
اسلام

حجت الاسلام سید محمد محسن دعائی، مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به بیانیه جامع و نورانی امام خمینی(ره) با عنوان منشور روحانیت، اظهار کرد: امام راحل دیدگاه های خود را در رابطه با چند موضوع و با نگاه راهبردی مطرح کردند؛ یکی از این راهبردهای امام، تبیین صحیح جایگاه روحانی اصیل در فرهنگ و جامعه اسلامی و دلیل نیاز جامعه به روحانیان و دیگری، تبیین دقیق روحانیت اصیل از روحانیت بدلی و انحرافی با استفاده از تبیین اسلام اصیل از اسلام منحرف و بدلی بوده است.

 

وی با بیان این که منظور امام(ره) از اسلام اصیل، اسلام ناب محمدی بوده و اسلام بدلی نیز همان اسلام آمریکایی است، ادامه داد: رهبر انقلاب در واقع با تبیین این دو اسلام، روحانیتی که به هر کدام از دو اسلام وابسته است را نیز تبیین کرد که اهمیت بسیاری دارد و شاید مورد غفلت قرار گیرد؛ نباید این طور باشد که هر کس به ردای روحانیت ملبس بود به عنوان روحانی طراز بالا محسوب شود چه بسا افردای که در لباس روحانیت اند ولی حامیان و مروجین اسلام آمریکایی هستند.

 

مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام با اشاره به این که تمییز دادن این دو روحانیت(روحانی اصیل و روحانی محرف و بدلی) در بیانات امام(ره) آمده و به عنوان محور و راهبرد سوم ایشان به شمار می رود، افزود: اسلامی که سر ستیز با استکبار نداشته باشد، حامی مستضعین نباشد و جنگ فقر و غنا را به رسمیت نشناسد، اسلام آمریکایی است.

 

حجت الاسلام دعائی در ادامه گفت: روحانیتی که قرائت صحیحی از اسلام را به رسمیت نشناسد، اسلام سیاسی جامع و اسلام اصیلی که باید استکبار را به زمین بزند را قبول ندارد، روحانیت آمریکایی هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: در حوزه های علمیه و تمام مراکز دینی شیعی، فرهنگ تمیز بین اسلام اصیل و بدل آن، روحانیت اصیل که شاگردان و جانشینان امام صادق(ع) و یاران امام زمان(عج) هستند و روحانیت آمریکایی که سرباز انگلیس و آمریکا به حساب می آیند، را باید بازشناسی کنند و جامعه اسلامی در کل کشورهای اسلامی باید اسلام اصیل و روحانیت اصیل را که امام(ره) معرفی کردند، بشناسند و تبعیت کنند.


مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام، رهبر معظم انقلاب را به عنوان نمونه ای از روحانیت اصیل معرفی و اظهار کرد: کسانی که منطق غرب گرایی و  منطق آشتی با آمریکا دارند و اصالت های انقلاب را پای میز مذاکره به آمریکا می فروشند دارای اسلام آمریکایی هستند و همچنین روحانیانی که گرایش های ضد مستضعفین دارند و باعث تضعیف اسلام هستند، روحانیت آمریکایی محسوب می شوند.

 

حجت الاسلام دعائی خاطر نشان کرد: باید به عنوان شاخص، به اسلام اصیل در مقابل اسلام بدلی و نیز روحانیان اصیل در مقابل روحانیان بدلی، منحرف و وابسته  که در  منشور روحانیت امام(ره) تبیین شده است، توجه بیشتری شود./844/ت302/ب5

 

ارسال نظرات