۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۲۴۸۸۰۵
سرپرست استانداری استان مرکزی:

پرستاران روحیه صبر و استقامت را از حضرت زینب آموخته‌اند

خبرگزاری رسا ـ سرپرست استانداری استان مرکزی گفت: پرستاران در دوران دفاع مقدس نیز در جبهه های حق علیه باطل با وجود همه سختی ها در بیمارستان های صحرایی حضوری فعالانه داشتند و یکی از بخش های پرکار و بی ادعا در پشتیبانی از جنگ و خدمات رسانی به مجروحان بودند.
شکرالله حسن بيگي سرپرست استانداري استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، شکرالله حسن بیگی سرپرست استانداری استان مرکزی عصر امروز در مراسم تجلیل از پرستان نمونه استان مرکزی با بیان این که پرستاران از اقشار زحمتکش در حوزه سلامت هستند که مشکلات آن ها باید با جدیت و فوریت دنبال شود خاطرنشان کرد: پرستاری حرفه‌ای سخت و طاقت‌فرسا است و پرستاران با رعایت اخلاق و برخورد خوب، همچنین دادن روحیه به بیماران در ارتقای سلامت جسم و روح آنان تاثیرگذار هستند.

 

سرپرست استانداری استان مرکزی بیان داشت: پرستاران در دهه گذشته به خاطر کمبود نیروی انسانی در حوزه درمان فشار زیادی را تحمل کردند اما ذره ای از رسالت حرفه ای خود در خدمت رسانی به بیمار کوتاه نیامدند و همه ناملایمات را برای کمک به بیمار به جان خریدند.

 

حسن بیگی اظهار داشت: پرستاران در دوران دفاع مقدس نیز در جبهه های حق علیه باطل با وجود همه سختی ها در بیمارستان های صحرایی حضور فعالانه داشتند و یکی از بخش های پرکار و بی ادعا در پشتیبانی از جنگ و خدمات رسانی به مجروحان بودند.

 

سرپرست استانداری استان مرکزی گفت: امروز به منظور افزایش انگیزه پرستاران در راستای خدمت‌رسانی بهتر آنها بحث پیگیری و تکمیل ظرفیت‌ها و استخدام کادر پرستاری و مطالبات حقوق پرستاران از مهم‌ترین وظایف مسؤولان است.

 

حسن بیگی افزود: برخورداری از روحیه و انگیزه بالا از ارکان موفقیت یک پرستار محسوب می‌شود؛ چراکه اگر از این روحیه برخوردار باشند به طور قطع با انتقال آن به بیماران می‌توانند تأثیر بسزایی در بهبود سریع آنها داشته باشند.

 

سرپرست استانداری استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به سختی کار و با توجه به اینکه بیمارستان‌ها از جهت تکمیل کادر پرستاری تجهیزات خاصی ندارد؛ ولی پرستاران با روحیه صبر و استقامتی که از حضرت زینب(س) آموخته‌اند به خوبی در مراقبت از بیماران ایفای نقش می‌کنند.

 

حسن بیگی خاطرنشان کرد: سالروز ولادت حضرت زینب(س) به‌عنوان روز پرستار نامگذاری شده؛ چراکه آن حضرت در جریان عاشورا افزون بر اینکه به رسالت الهی خویش عمل می‌‌کرد، مسؤولیت پرستاری از اسرا و مجروحان این حادثه را نیز عهده دار بود.

 

سرپرست استانداری استان مرکزی در ادامه با اشاره به این که اجرای طرح توریسم سلامت یکی از طرح‌های مقید با بازدهی و سود خوب در استان بوده است، گفت: استان مرکزی می‌تواند با اجرای طرح توریسم سلامت به‌شکل موقت در یک یاچند بیمارستان‌ درکنار جذب توریسم سلامت از کشورهای همسایه ایران اسلامی و به‌طور ویژه کشور عراق به ارائه خدمات مطلوب در بخش بهداشت و درمان بپردازد./842/پ203/ب4

ارسال نظرات