۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۲۴۸۸۴۳
از ویژه برنامه‌های اجلاسیه شهدای سرخه؛

آیین روحانی «شبی با قرآن و شهدا» در شهرستان سرخه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین روحانی انس با کلام حق تحت عنوان «شبی با قرآن و شهدا» از ویژه برنامه‌های اجلاسیه شهدای شهرستان سرخه با حضور محمد حسین سعیدیان، قاری بین المللی کشورمان برگزار شد.
آيين "شبي با قرآن و شهدا" از ويژه برنامه هاي اجلاسيه شهداي شهرستان سرخه آيين "شبي با قرآن و شهدا" از ويژه برنامه هاي اجلاسيه شهداي شهرستان سرخه آيين "شبي با قرآن و شهدا" از ويژه برنامه هاي اجلاسيه شهداي شهرستان سرخه آيين "شبي با قرآن و شهدا" از ويژه برنامه هاي اجلاسيه شهداي شهرستان سرخه آيين "شبي با قرآن و شهدا" از ويژه برنامه هاي اجلاسيه شهداي شهرستان سرخه آيين "شبي با قرآن و شهدا" از ويژه برنامه هاي اجلاسيه شهداي شهرستان سرخه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، در این مراسم معنوی که به‌عنوان نخستین ویژه برنامه اجلاسیه سرداران و 200 شهید والامقام شهرستان سرخه با حضور مسؤولان و اقشار مختلف مردم ولایتمدار این خطه برگزار شد، شرکت کنندگان ضمن بهره‌مندی از قرائت زیبای محمد حسین سعیدیان قاری برجسته کشورمان، از تلاوت ایات کلام الله مجید از سوی مهدی فیض از قاریان ممتاز این شهرستان و همخوانی و مدیحه‌سرایی گروه تواشیح نسیم انتظار سمنان بهره بردند.

 

حجت الاسلام حسنعلی عربی، امام جمعه سرخه در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این شهرستان به تبیین اهمیت برپایی اجلاسیه‌ها و تداوم راه و هدف شهدا پرداخت و اظهار داشت: به فرموده امام خمینی(ره) راه و رسم شهدا کور شدنی نیست و این ملتها و آیندگان هستند که به راه شهدا اقتدا خواهند کرد.

 

وی برگزاری اجلاسیه شهدای سرخه را از برکات شهرستان شدن سرخه برشمرد و اضافه کرد: آغاز ویژه برنامه‌های این اجلاسیه با ولادت باسعادت پیام‏رسان دشت کربلا حضرت زینب(س) مقارن شده است که باید این تقارن را به فال نیک گرفت و امیدواریم که همگان بتوانیم همچون آن حضرت پیام رسان خون و سیره شهدا باشیم.

 

امام جمعه سرخه شهدا را والاترین مفاخر ارزشی نظام اسلامی خواند و گرامیداشت و ادامه راه آنان و تکریم خانواده معظم شهدا را یک وظیفه و تکلیف برشمرد و تصریح کرد: شفاعت و برآورده شدن حاجات یکی از هدایای توسل به شهدای عظیم الشأن ایران اسلامی است.

 

حجت الاسلام عربی با قدردانی از مسؤولان و زحمت‌کشان کمیته‌های 14 گانه ستاد برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان سرخه جهت فراهم کردن شرایط برپایی این آیین باشکوه گفت: امروز باید بیش از گذشته نسبت به معرفی الگوهای ارزشی دفاع مقدس و شهدای والامقام به عنوان اسوه، به نسل حاضر و آینده و احیا و ترویج و تعمیم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اهتمام ورزیم.

 

گفتنی است تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی اعضای حلقه‏های صالحین حوزه‏های مقاومت بسیج شهرستان سرخه در رشته‌های اذان، ترتیل، قرائت و حفظ قرآن کریم، از دیگر برنامه‌های این آیین معنوی بود./977/پ202/ب4

ارسال نظرات