۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۴۸۹۳۶

مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ‌ سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امروز چهارشنبه با شرکت 470 نفر از چهره های برتر قرآنی کشور در سالن اجتماعات مصلای اعظم تبریز آغاز شد.
مسابقات قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امروز با شرکت 470 نفر از نخبگان و چهره های برتر قرآنی کشور در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم در سالن اجتماعات مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز آغاز شد.

 

بنابر این گزارش، از این تعداد 250 شرکت کننده برادر و 220 شرکت کننده خواهر هستند که پس از انجام یک هزار و 920 مسابقه در 381 شهرستان و 280 مسابقه استانی در 31 استان به این دوره از رقابت های قرآنی راه یافته اند.

 

نفرات برتر هر رشته به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی که اواخر رجب و اوایل شعبان در سال 94 برگزار می شود، شرکت می کنند، این مسابقات که با حضور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همراه است، یازدهم اسفند با معرفی نفرات برتر پایان خواهد یافت.

 

همچنین نمایشگاه سی‌ و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، آیت‌الله مجتهد شبستری و مسؤولان استانی افتتاح شد.

 

این نمایشگاه در زمینی به مساحت یک‌هزار و 500 متر با بیش از 40 غرفه و با حضور بیش از 30 مؤسسه فرهنگی و قرآنی از استان آذربایجان شرقی، شهر تبریز و استان‌هایی نظیر قم و تهران دایر و مورد استفاده مراجعه‌کنندگان قرار گرفته و جدیدترین محصولات قرآنی و فرهنگی از قبیل کتاب، نرم‌افزارهای قرآنی، تابلوفرش‌های قرآنی و... عرضه می‌شود.

 

بنابر این گزارش، در این نمایشگاه غرفه ویژه کودک و نوجوان با محوریت دلنوشته‌های قرآنی، نقاشی با مضامین مذهبی و قرآنی و غرفه مشاوره ویژه خواهران و برادران باحضور طلاب دینی برای پاسخگویی به سؤالات، رفع شبهات دینی و شفاف‌سازی احکام دایر است.

 

کارگاه تصحیح نمازخوانی، کارگاه نحوه صحیح‌خوانی قرآن و غرفه آموزش قرآن برای حفظ، قرائت و تفسیر قرآن و غرفه های گروه‌های تکفیری و سلفی، غرفه حجاب و عفاف، غرفه نحوه مبارزه با مضرات ماهواره با عنوان «رهایی پروانه» و غرفه فعالیت‌های قرآنی ازجمله غرفه های این نمایشگاه است.

 

گفتنی است، سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم 6 تا 11 اسفند در دو بخش خواهران و برادران در تبریز برگزار می‌شود که مسابقات آقایان با شرکت 250 متسابق در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز و مسابقات بانوان با حضور 220 متسابق در مجتمع فرهنگی پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات