۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۴۸۹۵۶
با حضور اساتید حوزه علمیه خواهران مشهد؛

نشست نگاهی به منشور روحانیت در نمایندگی خبرگزاری رسا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ وظایف حوزه های علمیه در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از نگاه امام خمینی(ره) در نشستی با حضور اساتید حوزه علمیه خواهران مشهد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
منشور روحانيت حضرت امام(ره) حوزه علميه نشست نگاهي به منشور روحانيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست نگاهی به منشور روحانیت ظهر امروز با حضور سکینه نیک و خانم احمدی مدیر و رییس پژوهشکده مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) در دفتر خبرگزاری رسا مشهد برگزار شد.

 

نیک، مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به پیام تاریخی امام خمینی(ره) به بیان وظایف حوزه های علمیه در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اجتماعی و غیره در شرایط امروز پرداخت و گفت: با توجه به این که مهمترین رسالت حوزه علمیه انسان سازی و تربیت نیروی کارآمد در این راستا است لذا نباید کسانی که در حوزه های علمیه مشغول به علم آموزی هستند فقط برای خودشان تربیت شوند بلکه این نیروها برای تربیت دیگر افراد در جامعه آموزش می بینند.

 

وی در ادامه به بیان مشکلات فرهنگی و اجتماعی در شرایط مدرنیته پرداخت و افزود: امروز اساسی ترین نیاز جامعه بازگشت به آموزه های دینی است که در سایه این امر سعادت زندگی دنیوی و اخروی انسان تضمین می شود.

 

مشاور و کارشناس خانواده در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از فعالیت های خبرگزاری رسا در سال جاری به بیان توصیه هایی به همکاران رسانه ای در راستای اهداف عالیه خود در معرفی حوزه های علمیه و فعالیت های آنان پرداخت و گفت: رسالت شما به عنوان افرادی که تریبون حوزه های علمیه هستید این است که حرف ناب دین اسلام را به گوش مردم برسانید.

 

حوزه های علمیه مکتب خانه های قدیمی نیستند

 

وی افزود: در این حوزه بیشتر به سراغ افرادی بروید که پیام قرآن و عترت را می توانند به خوبی بازگو و تبیین کنند به گونه ای که نسل نو به سوی معارف الهی جذب شوند و دراین مسیر بهتر آنست که از پرداختن به حاشیه ها بپرهیزید.

 

خانم احمدی، رییس پژوهشکده حوزه علمیه حضرت خدیجه (س) نیز درادامه با اشاره به نقش تأثیرگذار خبرگزاری رسا در معرفی و فعالیت های حوزه های علمیه گفت: در واقع این موضوع باید برای جامعه تبیین شود که حوزه های علمیه همان مکتب خانه های قدیمی نیستند.

 

وی با بیان این که این تفکر نادرست در بین اقشار بایستی اصلاح شود، افزود: حوزه های علمیه امروز در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی جامعه مشارکت دارند و برای تربیت افراد مبلغ و انسان ساز تلاش های بسیاری انجام داده اند و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری داشته اند./934/پ202/ب5 

ارسال نظرات