۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۴۹۸۰۹
صبح امروز؛

نشست تخصصی طلاب حوزه علمیه زنجان با حضور کارشناسان پلیس فتا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست تخصصی طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان با کارشناسان پلیس فتا و فضای سایبری به منظور بررسی چالش ها و فرصت های فضای مجازی امروز در حوزه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد.
نشست تخصصي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، ستوان شاهمحمدی، مسؤول و کارشناس پلیس فتا و فضای سایبری، امروز در نشست تخصصی با طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان که به منظور بررسی چالش ها و فرصت های پیش روی فضای مجازی، در این حوزه علمیه برگزار شد با اشاره به تاریخچه ورود اینترنت به کشور گفت: با ورود اینترنت در دهه 70 به کشور، ایران اسلامی نسبت به دیگر کشورهای جهان سوم و در حال توسعه زودتر به این فضا دسترسی پیدا کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به تاریخ تشکیل پلیس فضای سایبری خاطرنشان کرد: با ورود و گسترش اینترنت در کشور و با بروز یک سری جرایم جدید و نوظهور در این حیطه همچنین با توجه به عملکرد ضعیف پلیس در فضای مجازی در فتنه 88 و متضرر شدن کشور از این سو، پلیس یک نیروی جداگانه و تخصصی در این زمینه به نام پلیس تشکیل داد.

 

این مسؤول در ادامه افزود: پلیس فتا تمامی جرایمی را که در فضای سایبری اتفاق می افتد را رصد کرده و آنها را دستگیر و به مراجع ذی صلاح و قضایی تحویل می دهد که البته بهتر است بدانید اکثریت جرایمی که در دنیا روی می دهد در دنیای مجازی و فضای سایبری نیز مانند آن اتفاق می افتد.

 

شاهمحمدی در ادامه با اشاره به تأثیر مخرب شبکه های اجتماعی خارجی و نقش مهم طلاب در این زمینه تصریح کرد: هم اکنون شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی زیادی در کشور در حال فعالیت بوده و جوانان بسیاری نیز در این شبکه ها مشغول و عضو هستند.

 

وی در ادامه اظهار داشت: شبکه های اجتماعی داخلی با حرکت های ایرانی اسلامی خود جریان رو به جلوی خوبی دارند ولی شبکه های اجتماعی خارجی مانند فیس بوک و توئیتر کار را خراب کرده و حرکت های هنجار شکن بسیاری در آنها اتفاق می افتد که البته این هنجار شکنی ها کار شما طلاب را بیشتر و مهم تر می کند حتی بیشتر از خود ما که در پلیس فتا فعالیت داریم.

 

کارشناس فضای سایبری پلیس فتا در ادامه با بیان این که طلاب باید در این شبکه ها حضور داشته باشند گفت: طلبه های عزیز باید در چنین فضایی فعال بوده و اطلاعات خود را در این زمینه ها افزایش دهند و نباید مانند قبل دور خود پیچیده و فقط در کنج حجره ها مشغول درس خود باشند بلکه باید حضور بسیار فعالی در این جنگ نرم داشته باشند.

 

شاهمحمدی در ادامه با اشاره به فعالیت های دشمنان در بحث بازی های کامپیوتری تأکید کرد: در حوزه بازی های کامپیوتری هم که در حال افزایش و گسترش نیز هست دشمن با قدرت بسیاری فعالیت خود را از سال ها قبل آغاز کرده و با ترویج بازی هایی خشونت بار و ضد اسلامی کودکان و فرزندان این آب و خاک را به شیوه ای که خود می خواهد تربیت می کند.

 

وی در پایان تصریح کرد: پس همه باید از این فرصت فضای مجازی که رو افزایش نیز هست، استفاده کرده و تهدید آن را به فرصت تبدیل کنیم و از آن برای ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام استفاده کنیم که البته سهم طلاب در این بیش از همگان است./949/پ202/ب4

ارسال نظرات