۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۵۰۰۶۸
مدیر مدرسه امام باقر شاهرود:

حوزه نوع تبلیغات خود را برای پذیرش طلاب تغییر دهد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر شاهرود، تبلیغ چهره به چهره را اولویت نخست برای جذب طلاب علوم دینی عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم سیستم جذب طلاب حوزه علمیه برمدار ولایت مداری انجام شود باید نوع تبلیغات را از حالت رسمی خارج کنیم.
حجت الاسلام عين الکمال مدرسه شاهرود

حجت‌الاسلام جعفر عین الکمال، مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شاهرود، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که امروز ما برای ترویج اسلام واقعی باید گزاره‌های دینی را همان‌طور که هست برای امت مسلمان بازگو کنیم، اظهار داشت: برای موفقیت در ماراتن‌های بزرگ علمی ورود به حوزه علمیه باید از الگوی تبلیغی امام صادق(ع) تبعیت کنیم.

 

وی افزود: برای تقویت انگیزه‌های ورود به این مسیر از امام صادق(ع) روایات مختلفی داریم که اگر محاسن کلام ما ارائه شود خودبه‌خود افراد جذب دین خدا خواهند شد.

 

حجت‌الاسلام عین الکمال با بیان این‌که اگر بخواهیم این حدیث را الگوی تبلیغی برای جذب طلاب جدیدالورود قرار دهیم باید محاسن کلام ائمه را خوب بشناسیم، عنوان کرد: با فضای فرهنگی که امروز بر حوزه علمیه حاکم است در مجموع امروز محاسن کلام ائمه در خود فضای حوزه‌های علمیه است.

 

وی ادامه داد: اگر بخواهیم سیستم جذب طلاب حوزه علمیه برمدار ولایت مداری انجام شود باید نوع تبلیغات را از حالت رسمی خارج کرده و برای ایجاد جذابیت از تبلیغ چهره به چهره بهره ببریم.

 

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شاهرود با بیان این‌که روحانیانی که در دبیرستان‌ها امام جماعت هستند مخاطبان اصلی این نوع تبلیغ به حساب می‌آیند، عنوان کرد: این نوع تبلیغ و جذب یک رسالت برای مبلغانی است که در مدارس آموزش ‌و پرورش مشغول خدمت هستند.

 

وی ادامه داد: تدبیر خوبی شده است که سیستم ثبت‌نام و تثبیت از هم تفکیک‌شده است چراکه آگاهی بیشتر در دوران اختبار و تثبیت در طلاب سبب عزم بیشتر آنان در این راه خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام عین الکمال گفت: در این دوران قبل از امتحانات تثبیتی ما باید این حس که بهترین گزینه را طلبه برای خود انتخاب کرده است به آنان بدهیم تا سبب تقویت عزم این طلاب برای ادامه این راه مقدس شود./921/ت302/ی

ارسال نظرات