۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۹
کد خبر: ۲۵۰۱۶۹
رییس مدارس علمیه باب العلم و دارالعلم اسلامی‌ کاشان:

حوزه علمیه به دنبال تحقق رهنمودهای امام راحل است

خبرگزاری رسا ـ رییس مدارس علمیه باب العلم و دارالعلم اسلامی کاشان گفت: حوزه های علمیه با تشکیلات منسجم خود سعی بر تحقق رهنمودهای امام خمینی(ره) دارند.
سيد حسن اعتمادي

حجت الاسلام سید حسن اعتمادی، رییس حوزه علمیه آیت الله اعتمادی کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که حوزه های علمیه سعی بر حرکت در مسیر طراحی شده از سوی امام راحل داشته اند، گفت: با این وجود در این مسیر اشکالاتی به اقتضای زمان وجود داشته است که در هر صورت حوزه های علمیه پویا و در حال رشد هستند.

 

وی افزود: مجموع فعالیت ها و اقدامات حوزه های علمیه قابل قبول است، اما در برخی موضوعات نیازمند توجهات علمی و اخلاقی بیشتر است، از این رو نمی توان تلاش علما و روحانیان را طی سالیان گذشته را در امور مختلف نادیده گرفت.

 

حجت الاسلام اعتمادی با اشاره به این که برخی کاستی ها به افراد داخل در حوزه مربوط می شود نه بر سیستم، افزود: رفتار برخی از افراد در نظام سبب تغییر دید قسمتی از جامعه شده است که این موارد نباید دلیلی برای جدایی از نظام و دست کشیدن از وظیفه پشتیبانی و حراست از نظام شود.

 

رییس مدارس علمیه باب العلم و دارالعلم اسلامی کاشان گفت: حوزه های علمیه در حد توان خود در راستای ترویج دین مبین اسلام حرکت و تلاش کرده اند که باید این فعالیت ها را به دو قسمت داخل و خارج از کشور تقسیم کرد.

 

حجت الاسلام اعتمادی افزود: حوزه علمیه برنامه های جداگانه ای را برای تبلیغ در داخل و خارج از کشور تدوین کرده است که مؤسسه جامعه المصطفی العالمیه در قسمت خارج از کشور موفق به انجام فعالیت های ارزشمندی در این راستا شده است.

 

به گفته وی، سازمان حوزه های علمیه در خارج از کشور با برنامه ریزی و فعالیت های مستمر توانسته است موفق ظاهر شود که از آموزش های کوتاه مدت تا دوره های تخصصی را برای افراد تازه شیعه شده خارجی برگزار می کنند.

 

وی با اشاره به این که این مؤسسات را می توان به عنوان مؤسسات خیلی موفق یاد کرد، افزود: این موفقیت ها از دستاوردهای انقلاب و رهنمودهای امام راحل است که باید با همت، تلاش و توجه جدی علما، روحانیان و طلاب این مسیر را ادامه داد و به رسالت حوزه های علمیه عمل کرد.

 

حجت الاسلام اعتمادی گفت: حوزه های علمیه داخل کشور نیز با تشکیلات منسجم خود سعی بر تحقق رهنمودهای امام خمینی(ره) داشته اند که این حوزها نیز به دو بخش حوزه های علمیه قم و حوزه های علمیه استان ها و شهرستان ها تقسیم می شوند که هر کدام دارای ساز و کارهای خود هستند.

 

رییس حوزه علمیه آیت الله اعتمادی کاشان یاد آور شد: با وجود مشکلات بین المللی در عرصه تبلیغ دین مبین اسلام، حوزه های علمیه به تلاش و فعالیت خود در این مسیر ادامه داده اند، چراکه وظیفه طلاب و روحانیان تبلیغ دین اسلام است و موانع دشمن نخواهد توانست مانعی جدی برای دست کشیدن از این رسالت مهم باشد./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات