۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۵۰۵۱۹
صبح امروز در مشهد؛

همایش طب اسلامی و سبک زندگی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش «طب اسلامی و سبک زندگی» از سلسله همایش‌های طب اسلامی صبح امروز با حضور اساتید و محققان برجسته حوزه طب اسلامی و ایرانی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.
همايش طب اسلامي و سبک زندگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش «طب اسلامی و سبک زندگی» از سلسله همایش‌های طب اسلامی دانشگاه علوم اسلامی رضوی صبح امروز آغاز به کار کرد و پس از ارائه چندین سخنرانی تخصصی همچون بحث پیرامون ارتباط سبک زندگی با طب اسلامی، تأثیرات متقابل تغذیه بر سلامتی و سبک زندگی، بررسی رساله ذهبیه و جایگاه طب اسلامی در علوم جهان، ظهر امروز به کار خود پایان داد.

 

در این همایش که به همت مرکز مطالعات طب اسلامی دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، اساتیدی همچون حجت‌الاسلام ناظریان، مدرس و پژوهشگر طب اسلامی سنتی؛ حجت‌الاسلام کاظمی، رییس دانشگاه ایلیا هلند؛ دکتر منتظر، پزشک و محقق طب اسلامی ایرانی؛ دکتر کریمی، نماینده سازمان تحقیقات حجامت ایران در خراسان رضوی و استاد جاودانی، محقق و پژوهشگر طب اسلامی به ایراد سخنانی پرداختند.

 

در ابتدای این همایش، حجت‌الاسلام شریعتی نژاد، معاون فرهنگی دانشگاه علوم اسلامی رضوی به بیان چرایی برگزاری این همایش پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب چندین سال است که حرکت نظام اسلامی به سمت تشکیل تمدن نوین اسلامی را گوشزد کرده و از همه متفکران حوزه و دانشگاه برای فکر، تحقیق و پژوهش پیرامون این موضوع دعوت کرده‌اند.

 

وی بابیان این‌که همه ما نسبت به تشکیل تمدن نوین اسلامی تکلیف داریم، ادامه داد: اگر جامعه اسلامی به سمت تشکیل تمدن نوین اسلامی حرکت نکند، به سمت سقوط سوق پیدا خواهد کرد.

 

معاون فرهنگی دانشگاه علوم اسلامی رضوی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب یکی از مؤلفه‌های مهم در تشکیل تمدن نوین اسلامی را تغییر و اصلاح سبک زندگی دانستند و فرمودند: «تا زمانی که جامعه اسلامی ما سبک زندگی را در تراز سبک زندگی معرفی‌شده در اسلام هماهنگ نکنند، با تمدن نوین اسلامی فاصله‌داریم.

 

وی افزود: از اصول اصلاح سبک زندگی، عرصه بهداشت و طب است؛ از قرون چهار به بعد که اوج تمدن نوین اسلامی است، توجه علما و اندیشمندان به مسأله طب اسلامی نقطه قوت آن دوره از تاریخ است که بیشترین تولید علم نیز در آن بازه زمانی صورت گرفته است.

 

حجت‌الاسلام شریعتی نژاد بابیان این‌که طب اسلامی، یکی از اضلاع مهم در تحقق تمدن نوین اسلامی است، خاطرنشان کرد: باوجود اینکه دوران ائمه(ع) پیش از دورانی است که به‌عنوان اوج تمدن اسلامی از آن یاد می‌شود اما می‌بینیم که تلاش بسیاری در این مسیر انجام داده‌اند و حاصل آن این است که نخستین سند طب متعلق به شیعه امامیه است./9315/پ202/ب4

ارسال نظرات