۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۲۵۰۶۵۰
رییس دانشگاه آزاد:

خوزستان عصاره ایران است/تکیه بر پژوهش و فناوری بهترین راه دور زدن تحریم ها است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه آزاد با بیان این که تکیه بر پژوهش و فناوری بهترین راه دور زدن تحریم ها است که در این راستا خوزستان نقش بسزایی می تواند داشته باشد، گفت: خوزستان عصاره ایران است و به عبارت دیگر همه مردم ایران به خوزستانی ها بدهی دارند.
ميرزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حمید میرزاده، رییس دانشگاه آزاد اسلامی، شامگاه گذشته، چهاردهم اسفندماه، در آیین امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه امیرالمؤمنین و دانشگاه آزاد اسلامی، آیت الله موسوی جزایری را سنگ صبور انقلاب خواند و خطاب به ایشان گفت: شما همیشه در خوزستان منشأ خیر و برکت بودید.

وی افزود: آیت الله موسوی جزایری همواره اسوه مقاومت، صبر و بردباری است و حمایت های این شخصیت فرزانه برای ما در دوران جنگ قوت قلب بود.

شبکه الاهواز می تواند هم افزایی بسیار خوبی با دانشگاه الکترونیک آزاد داشته باشد

میرزاده با بیان این که دانشگاه آزاد به عنوان یکی از بزرگ ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی آمادگی دارد تا با دانشگاه امیرالمؤمنین همکاری داشته باشد، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی هم همواره بر این همکاری ها تأکید دارد.

رییس دانشگاه آزاد ابراز داشت: شبکه ماهواره ای الاهواز می تواند با دانشگاه الکترونیک ما هم افزایی بسیار خوبی در حوزه آموزشی داشته باشند.

وی با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی با 5 میلیون دانشجوی حضوری از بزرگ ترین دانشگاه های جهان است و این مسأله از انفاس طیبه امام خمینی است، اظهار داشت: خوشبخانه اکنون دانشگاه آزاد رو به رشد است و تأثیر فزاینده ای در توسعه اجتماعی اقتصادی و فرهنگی کشور داشته است.

میرزاده در ادامه به بیان آماری از دانشگاه های آزاد خوزستان پرداخت و گفت: این دانشگاه در خوزستان تا کنون بیش از 311 هزار فارغ التحصیل داشته است و اکنون بیش از 52 درصد آموزش عالی خوزستان را بر عهده دارد.

رییس دانشگاه آزاد افزود: اخیرا تحصیلات تکمیلی رشد بسیار خوبی در استان داشته و اکنون به تقاضای جدی اجتماعی تبدیل شده است.

رشد 11 برابری رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد در مقطع دکتری

وی از حضور 137 هزار دانشجو در دانشگاه های آزاد خوزستان خبرداد و با اشاره به رشد چشمگیر رشته های تحصیلی در این استان ابراز داشت: در خوزستان رشته های ارشد از 102 رشته در سال جاری به 176 رشته و دکتری از 5 رشته به 55 رشته رسیده است.

تکیه بر پژوهش و فناوری؛ بهترین راه دور زدن تحریم ها

میرزاده تصریح کرد: امیدواریم اثربخشی دانشگاه آزاد که تا کنون در توسعه آموزش بوده است در سنوات آینده در حوزه پژوهش و فناوری باشد که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر «باید از علم ایران ثروت تولید شود»، بهترین راه دور زدن تحریم ها تکیه به پژوهش و فناوری، صنعت و علم است.

خوزستان عصاره ایران است

رییس دانشگاه آزاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر «خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد» بیان داشت: خوزستان عصاره ایران است و به عبارت دیگر همه مردم ایران به خوزستانی ها بدهی دارند.

وی در پایان ابرازداشت: ما هم در دانشگاه آزاد هرکاری که بتوانیم در حوزه علمی، پژوهشی و فناوری این استان انجام دهیم، دریغ نخواهیم کرد./9454/پ202/ب2

ارسال نظرات