۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۵۰۶۸۲
مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم:

کانون‌های مساجد قم الگوی دیگر کانون‌های کشور باشند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم تعداد مساجد استان قم را 850 عدد عنوان کرد و گفت: 115 کانون در روستاهای استان و بقیه در شهرها هستند، همچنین از تعداد 493 کانون مساجد استان قم 160 کانون برای خواهران و 333 کانون نیز برای برادران است.
حجت الاسلام سعيد روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سعید روحانی، مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم پیش از ظهر امروز در آیین گرامی‌داشت بیست و دومین سالگرد تأسیس کانون‌های مساجد کشور که در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، تعداد کانون‌های استان را 493 عدد دانست.

 

وی گفت: 115 کانون در روستاهای استان و بقیه در شهرها هستند، همچنین از تعداد 493 کانون مسجد استان قم 160 کانون برای خواهران و 333 کانون نیز برای برادران است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم با بیان این‌که 271 کتابخانه فعال در کنار کانون‌‌های مساجد استان قم داریم، اظهار داشت: تعداد اعضای این کتابخانه‌های بیش از 25 هزار نفر است.

 

وی یادآور شد: تعداد اعضای فعال کانون‌های مساجد استان قم نیز بیش از 35 هزار نفر هستند و 681 هزار نفر ساعت فعالیت از سوی اعضای این کانون‌ها صورت گرفته است.

 

حجت‌الاسلام روحانی تعداد مساجد استان قم را 850 عدد عنوان کرد و بیان داشت: اکنون در 349 مسجد مراسم تلاوت قرآن برگزار می‌شود و از 400 طلبه فعال در مساجد حمایت مالی می‌شود.

 

وی تصریح کرد: سال جاری 800 کلاس فنی و هنری، 500 جلسه اتاق فکر و 400 کلاس آموزش خانواده و پرسمان جوان برگزار شد.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم برپایی نمایشگاه، برگزاری مسابقات قرآن، ورود به عرصه مجازی را از دیگر فعالیت‌های کانون‌های مساجد استان دانست و گفت: اکنون بیش از 60 وبلاگ تخصصی داریم.

 

حجت‌الاسلام روحانی در بخشی دیگری از سخنان خود ایجاد فضای سالم و پاک برای جامعه را از جمله برکات توجه به مسائل فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: فرهنگ همانند هوای سالم است که سبب نشاط روح و جان انسان می‌شود.

 

وی افزود: فرهنگ یک موضوع جامع و چند بعدی است که اگر به آن توجه شود دیگر عرصه‌ها همانند سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز رشد و بالندگی خواهند داشت.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم اشتغال‌زایی و بالا بردن تولید را از دیگر برکات توجه به عرصه فرهنگ بیان کرد.

 

وی همچنین یادآور شد: کانون‌های مساجد استان قم باید الگو برای دیگر کانون‌های کشور باشند، اکنون نیز در سطح بالای هستند، ولی با وضعیت مطلوب فاصله داریم./993/پ202/ب4

ارسال نظرات