۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۵۱۲۲۲
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اصفهان:

توجه به کانون های مساجد لبیک به فرامین رهبر انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: توجه به کانون های مساجد لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب است.
حجت الاسلام رمضانعلي معتمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان همزمان با "18 اسفند" سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد امروز در برنامه زنده تلویزیونی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: مردم و مسؤولان موظفند برای اعتلای فرهنگی کشور توجه وی‍ژه ای به جوانان داشته باشند و بهترین بستر برای این فعالیت ها مساجد است.

 

وی اظهار داشت: مساجد حرم امن الهی است که باید با بهره گیری از ابزارهای فرهنگی و هنری نوجوانان و جوانان را به مساجد جذب کنیم چرا که مساجد فقط محلی برای عبادت نیست و می توان فعالیت های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هم در مساجد انجام داد.

 

وی با استناد به سیره رسول خدا(ص) خاطرنشان کرد: مسجد از نظراسلام پایگاه همه چیز است و تمام مسائل اسلامی از مسجد صادر می شود.

 

وی مساجد را محور محلات دانست و ادامه داد: به منظور بهره گیری از ظرفیت های مساجد و آشنایی نوجوانان با مساجد، طرح مسجد، مدرسه و منزل تدوین و در سال آینده پیگیری خواهد شد.

 

حجت الاسلام معتمدی "18اسفند" را سالروز تأیید مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و تصریح کرد: پس از جنگ تحمیلی و تغییر تاکتیک دشمن به تهاجم فرهنگی و با عنایت به منویات مقام معظم رهبری در لزوم مقابله با شبیخون فرهنگی، بر اساس وظیفه ای که شورای عالی انقلاب فرهنگی در 18 اسفندماه 1371 بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاد،کانون های فرهنگی هنری در مساجد تأسیس شدند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان افزود: در حال حاضر در سطح استان 5 هزار مسجد داریم که در نزدیک به یک هزار و 700 مسجد، کانون فرهنگی هنری به ثبت رسیده است.

 

وی با اشاره به یک هزار و 100 کتابخانه مساجد در استان اصفهان گفت: کتابداران این مساجد فی سبیل الله خدمت می کنند و ما به منظور توسعه و پیشرفت این کتابخانه ها، آنها را به تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مجهز کرده ایم.

 


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان به نقش روحانیان در کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، امام جماعت مدیر طبیعی مسجد است، از این رو باید در حفظ انسجام جوانان و نوجوانان تلاش کنند.

 

حجت الاسلام معتمدی تصریح کرد: امام جماعت مسجد باید دلسوز، خوش خُلق و باایمان باشد و برای نوجوانان و جوانان بیشتر وقت بگذارد و انها را به مساجد جذب کند./1305/پ203/ب4

ارسال نظرات