۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۲۵۱۳۰۴
با سخنرانی سردار فضلی؛

یادواره هزار و 280 شهید اسلام ‌آباد غرب برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اسلام‌ آباد غرب گفت: یادواره هزار و 280 شهید شهرستان اسلام‌آباد غرب با سخنرانی سردار فضلی 24 اسفندماه برگزار می‌شود.
يادواره شهدا  يادواره شهداي انقلاب اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، سرهنگ افشار محمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اسلام آباد غرب اظهار داشت: یادواره هزار و 280 شهید شهرستان اسلام‌آباد غرب در قالب کنگره فرماندهان، امیران و 9 هزار و 800 شهید استان کرمانشاه رأس ساعت 9 صبح روز یکشنبه 24 اسفندماه در سالن 3 هزار نفری شهید شهبازی اسلام‌آباد غرب برگزار می‌شود. 


محمدی با بیان اینکه این یادواره تجدید پیمان با شهدا و آرمان‌های شهدا است، گفت: برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، نمایشگاه آسیب‌های دجالواره و نمایشگاه دستاورد‌های عشایر از جمله برنامه جانبی یادواره شهدای اسلام‌آباد غرب است. 


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اسلام آباد غرب افزود: ایثار و شهادت به‌ عنوان یک فرهنگ متعالی در زمره عالی‌ترین مفاهیم الهی و نتیجه والاترین ارزش‌هایی است که یک انسان متعهد می‌تواند به آن دست پیدا کند و شهدا تاج افتخار و مهر سرافرازی بر پیشانی ملت بزرگ ایران هستند.


وی افزود: امنیت، اقتدار، پیشرفت و سرافرازی کشور ما مدیون خون شهدایی است که در این سرزمین بزرگ و در طول عمر این انقلاب بر زمین ریخته شده و تاریخ اثبات کرده که سرگذشت هر کشوری که فاقد چنین مردانی است محکوم به شکست، اشغال، ذلت و وابستگی است.


محمدی شاخص‌های شهدا را از منظر قرآن کریم ایمان به خدا، نیت خالص و اطاعت از ولایت برشمرد و گفت: ولایتمداری ویژگی اصلی شهدا بود و اگر وصیت‌نامه شهدا را بخوانیم مشاهده می‌کنیم که ولایت‌مداری و دشمن‌ستیزی دو شاخصه بارز آنها است. 


وی گفت: امروز به برکت وجود ولایت، ایران اسلامی همچون نگینی فروزان در آسمان جهان می‌درخشد و به همین دلیل دشمن در تمام فتنه‌ها نوک پیکان حمله خود را به سمت ولایت نشانه رفته است زیرا می‌داند ولایت سدی محکم در مقابل هجمه‌ها بوده و بصیرت بخشی به آحاد جامعه را در راستای تقابل با خصم عهده‌دار است.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اسلام‌آباد غرب ببان کرد: امروز بر نسل جوان  این مملکت وظیفه است تا راه شهدای هم سن و سال خویش را ادامه داده و در زمان حال که در جبهه جنگ نرم قرار گرفته‌اند با تمسک به مسیر شهدا که راه خوشبختی و سعادت فردی و اجتماعی است مقابله جانانه را با جنگ نرم دشمن انجام دهند. 


محمدی با بیان اینکه جنگ نرم ایمان و اعتقادات مردم را هدف خویش قرار داه است، اظهار کرد: امروز باید گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان بود و تلاش‌ها را به سمت تولید علم، توسعه کشور، ترویج فرهنگ قرآنی و اخلاق اسلامی متمرکز کرد تا بتوان از پیچ تاریخی که رهبر معظم انقلاب فرمودند به سلامت عبور کرد.


وی در تبیین راهکارهای ترویج فرهنگ شهادت گفت: معرفی رشادت‌ها و خدمات ایثارگران و شهدا آثار و برکات زیادی را به طور مستقیم و غیر مستقیم بر جامعه دارد و  ترویج این نوع از زندگی را  می‌توان در قالب یادواره‌های شهدا، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا، مطالعه وصیت‌نامه‌های شهدا و اختصاص بخشی از متون درسی به این مهم در دستور کار قرارداد./967/د102/ب4

ارسال نظرات