۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۲۵۱۷۹۸

تجلیل از پژوهشگران برتر سال 1393 مرکز فقهی ائمه اطهار

خبرگزاری رسا ـ مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر سال 1393 مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، در این مرکز برگزار شد.
مرکز فقهي ائمه اطهار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر پژوهشی سال 1393 مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، امشب در این مرکز برگزار شد که محمدمهدی مقدادی به عنوان دبیر این مراسم خاطرنشان کرد: هدف اصلی این دوره از تجلیل، ایجاد زمینه­ها و اولویت­های جدید پیش روی محققان است که به امر تحقیق و تولید علم در این زمینه­ها اهتمام شود.

 

وی در ادامه به معرفی معاونت پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) پرداخت و اظهار داشت: معاونت پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) هشت سال است که تأسیس شده و در طول این مدت با توجه به مباحث نوین و نوپیدایی که در حوزه فقه از جمله فقه کودکان، خانواده، اجتماعی حکومتی و پزشکی و چالش­هایی که در حقوق بشر دوستانه مطرح است، طرح­ها و کار تحقیقاتی انجام داده و اکنون هشت گروه فعال در این مرکز به کار پژوهش و تحقیق در این مرکز می­پردازند و به طور عمده از محققانی هستند که از گروه آموزشی مرکز، پس از گذراندن دوره­های آموزشی به گروه­های پژوهشی ملحق شده­اند.

 

مقدادی به فعالیت های این معاونت در زمینه پژوهشی اشاره و تصریح کرد: تا به حال حدود 20 کتاب در حوزه­های مختلف بر اساس تولیدات و تحقیقات علمی انجام شده است و 29 طرح در حال اجرا است؛ 43 نشست و کرسی نظریه­پردازی برگزار شده و 10 همایش و کارگاه­های علمی برپا شده است.

 

وی افزود: چند دانش­نامه مهم در حوزه­های مباحث فقهی در حال انجام است؛ از جمله آن دانش­­نامه­ای در فقه پزشکی، که کار آن به طور تقریبی به پایان رسیده و نشست­های تخصصی با حضور اساتید صاحب نظر در این حوزه برنامه­ریزی شده که اولین نشست آن برگزار شد.

 

مقدادی درباره تجلیل از پژوهشگران برتر این مرکز ابراز داشت: یکی از برنامه­هایی که هر ساله برگزار می­شود، تجلیل از پژوهشگران برتر است و بر اساس آیین­نامه هایی که به تصویب رسیده و بر اساس فعالیت­های پژوهشی انجام شده است و در کمیته علمی در مرکز تشکیل و از سوی برخی از اساتید بررسی می­شود.

 

وی به معرفی برگزیدگان این مرکز پرداخت و گفت: امسال نویسندگان و فضلایی به عنوان پژوهشگران برگزیده مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در نظر گرفته شده­اند که حجت­الاسلام حمید ستوده با کسب 55 امتیاز به عنوان پژوهشگر برتر انتخاب شد که از جمله کتاب­های او خطابات قانونیه، حق الطاعه و چندین مقاله که بررسی فقهی کتاب مقدس و مرگ مغزی از جمله آنها به شمار می­رود.

 

مقدادی افزود: حجت­الاسلام حبیب ساعدی 33 امتیاز کسب کرد و حجت­الاسلام سید سجاد موسوی با 4 مقاله علمی به عنوان پژوهشگر قابل تقدیر شناخته شد.

 

وی در ادامه اظهار داشت: هر ساله از یک استاد محقق در حوزه پژوهش تقدیر به عمل  می­آید که امسال از حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست تقدیر به عمل خواهد آمد.

 

مقدادی گفت: حجت­الاسلام حسن صدرالهی از دیگر پژوهشگرانی است که مقالات بسیاری نوشته و عمده مقالات او درباره شبهه­شناسی است که از این پژوهشگر تقدیر به عمل می­آید و هدایای افراد برگزیده از سوی آیت­الله محمدجواد فاضل­لنکرانی و حجت­الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی­خراسانی اعطا شد./822/پ202/ف

ارسال نظرات