۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۲۵۲۲۰۴
امام جمعه کوهرنگ:

گفتمان سازی لازمه فراگیر شدن مکتب فاطمی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کوهرنگ، فراگیر شدن مکتب فاطمی در جامعه را مهم ترین عامل رشد فکری و فرهنگی بشریت دانست و گفت: به یقین اگر این مکتب به خوبی در جامعه فراگیر و نهادینه و به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود، بسیاری از مشکلات امروز جوامع بشری برطرف می شود و این نیازمند برنامه ریزی و گفتمان سازی است.
حجت الاسلام طباطبايي، امام جمعه کوهرنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی، امام جمعه کوهرنگ، صبح امروز در آخرین نشست ستاد شئون فرهنگی این شهرستان در سال جاری با محوریت برنامه ریزی جهت برگزاری مراسم های عزاداری ویژه فاطمیه دوم که به میزبانی سالن جلسات فرمانداری چلگرد برگزار شد، با اشاره به زمان آغاز ایام فاطمیه و تقارن این ایام با نخستین روزهای سال جدید، بر لزوم حفظ حرمت این ایام تأکید کرد و گفت: پایه های این انقلاب و نظام بر اساس مکتب فاطمی و علوی شکل گرفته است که باید نسبت به این امر توجه جدی داشته باشیم.

 

وی فراگیر شدن مکتب فاطمی در جامعه را مهم ترین عامل رشد فکری و فرهنگی بشریت دانست و ابراز داشت: به یقین اگر این مکتب به خوبی در جامعه فراگیر و نهادینه و به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود، بسیاری از مشکلات امروز جوامع بشری برطرف خواهد شد و این نیازمند برنامه ریزی و گفتمان سازی است.

 

امام جمعه کوهرنگ با تأکید بر این که گفتمان سازی لازمه نهادینه شدن هر امر مهمی در جامعه است، برگزاری مراسم های سخنرانی ویژه جایگاه و شخصیت و سیره رفتاری و عملی این بانوی گرامی اسلام را ضروری دانست و افزود: امروز نسل جوان با فطرت های پاک جویای حقیقت است که باید با برنامه ریزی برای رشد فکری و تغذیه روحی آن ها خوراک آماده کرد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که هیچ خوراکی بهتر از خوراک فاطمی برای تغذیه فکر و روح نسل جوان امروزمان نیست، خاطرنشان کرد: اگر دختران و بانوان ما این بانوی بزرگ اسلام را الگوی خود در همه زمینه ها قرار دادند، دیگر مشکلات و معضلات فرهنگی این قشر که امروز گریبان گیر جامعه اسلامی است، جایی برای خودنمایی پیدا نمی کند و این رسالت امروز متولیان فرهنگی است.

 

حجت الاسلام طباطبایی، ولایتمداری، عفت و پاکدامنی، از خود گذشتگی، بصیرت و تقوا را از مهم ترین ویژگی های حضرت زهرا(س) بیان کرد و ابراز داشت: متأسفانه بسیاری از شخصیت های بزرگ اسلام هنوز برای عموم مردم ناشناخته هستند و این مایه تأسف است چرا که بهترین الگوهای رفتاری، اخلاقی و عملی در همه زمینه ها وجود دارد و ما هنوز از وجود آن ها بی خبریم و این خسران است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهرنگ با تأکید بر این که باید فضای شهر رنگ و بوی فاطمی به خود بگیرد و برای تحقق این امر همه مؤظفند، اظهار داشت: از آن جایی که شهرستان کوهرنگ قطب گردشگری این استان و حتی کشور است؛ به یقین در ایام نوروز میزبان خیل عظیمی از مسافران نوروزی خواهد بود که باید برای امور فرهنگی آن ها و خصوصا فراگیر شدن مکتب فاطمی در بین آن ها برنامه ریزی کرد.

 

این مقام مسؤول برگزاری مجالس عزا و سوگواری ویژه این ایام را بسیار ضروری دانست و افزود: باید هیئت های مذهبی و در رأس آن ها سازمان تبلیغات برای حضور مبلغان دینی در جای جای شهرستان و همچنین برگزاری محافل سخنرانی و سوگواری در مساجد و تکایا برنامه ریزی کنند و به میدان بیایند.

 

وی همچنین به برگزاری مراسم ویژه ایام فاطمیه دوم در بخش بازفت به همت نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و خواستار همکاری همه جانبه دستگاه های فرهنگی و اجرایی شهرستان و همچنین حضور همه جانبه مردم و مسؤولان در این مراسم معنوی شد./9457/پ202/ب

ارسال نظرات