۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۵۲۴۸۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

وحدت و همبستگی مهم ترین نیاز امروز جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: در مقابل کسانی که به دنبال تقویت فرهنگ تفرقه و اختلاف بین شیعه و سنی هستند، مسلمانان باید فرهنگ اخوت و برادری را بین خود مستحکم کنند.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در دیدار رییس و کارکنان مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در آستانه حلول سال 1394 افزود: شیعه و سنی در برخی موارد نسبت به هم انتقاد دارند، اما باید یکدیگر را هم بپذیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: حجاج شیعه و سنی روز هشتم ذی الحجه با یکدیگر به سمت عرفه حرکت می کنند و بعد از اینکه ظهر تا غروب در آنجا بودند، با یکدیگر به سمت منی و مشعر می روند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همه حجاج شیعه و سنی روز عید قربان، اعمال رمی جمره را به جا می آورند و بعد هم همه در یک صف واحد به سمت کعبه، نماز می خوانند.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: شیعه و سنی به یک خدا، پیامبر و کتاب آسمانی اعتقاد دارند و به سوی یک قبله هم نماز می خوانند، آنهایی که به دنبال جنگ و دعوا بین آنها هستند این چیزها را درک نمی کنند.

 

وی وحدت و همبستگی را مهم ترین نیاز امروز جامعه اسلامی دانست و گفت: در شرایطی که دنیای کفر همه توان خود را در جهت ایجاد اختلاف میان امت پیامبر به کار گرفته، وحدت رمز پیروزی در برابر دشمنان است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که وحدت و اتحاد، همدلی و برادری بین امت اسلامی خواست حق تعالی و نبی مکرم اسلام(ص) است، افزود: وحدت یک نعمت الهی و مورد تأکید شریعت محمدی و ائمه معصومین(ع) که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که وحدت و برادری علاوه بر منشأ دینی، منشأ عقلانی نیز دارد، افزود: بسیاری از آداب دینی و اجتماعی که مورد توجه همه ما است بر پایه وحدت استوار است. 

  

نماینده ولی فقیه در گلستان بر ضرورت تقویت وحدت و همدلی امت اسلامی در برابر توطئه افکنی‌های دشمنان اسلام تأکید کرد و بیان داشت: امروز تنها راهی که زمینه سعادت و تعالی مسلمانان عالم را فراهم خواهد کرد انسجام امت اسلام در برابر جبهه کفر است.

 

به گفته وی، هیچ حق و معرفت اسلامی خواهان اختلاف بین شیعه و سنی نیست، آنها که به آتش اختلافات دامن می زنند جاهل هستند و یا منافع خود را در این اختلافات به دست می آورند.

 

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود، اهداف تاسیس مرکز بزرگ اسلامی را ارائه خدمات به حوزه های علمیه اهل سنت و تقویت روابط منطقی و اسلامی بین شیعه و سنی بیان کرد./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات