۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۲۵۳۸۰۵

دیدار وزرای امور خارجه ایران و عمان در مسقط

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه کشورمان امروز در مسقط با یوسف بن علوی همتای عمانی خود دیدار کرد و آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات منطقه­ای به ویژه اوضاع یمن را مورد تبادل نظر قرار داد.
ديدار وزراي امور خارجه ايران و عمان در مسقط

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از وزارت امور خارجه، ظریف در این دیدار با اشاره به نقش بی بدیل دولت عمان در فراهم نمودن زمینه­های مناسب برای روند مذاکراتی جهت پرداختن به موضوع هسته­ای، تصریح کرد: موفقیت ما در این روند، موفقیت شما و سایر برادرانمان در منطقه نیز هست.

 

وی با استقبال از ایفای نقش ازسوی کشور عمان در قضایای مهم منطقه­ای از جمله مسائل مربوط به بحران یمن، حمایت جمهوری اسلامی ایران از این نقش و آمادگی کشورمان برای همکاری با عمان در این راستا را مورد تأکید قرار داد.

 

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ضمن ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در یمن و ضرورت رسیدگی به آن به منظور جلوگیری از تشدید این وضعیت و همچنین ضرورت کمک رسانی به آوارگان و مجروحین یمن، ضرورت شکل­گیری گفتگوهای یمنی- یمنی و مسؤولیت کلیه کشورها جهت تلاش برای بازگشت ثبات و آرامش به آن کشور را یادآور شد.

 

بن علوی نیز ضمن تبریک به مناسبت موفقیت بدست آمده در مذاکرات هسته­ای در لوزان، تأکید کرد: موفقیت شما در حل و فصل موضوع هسته­ای، آثار خوبی در منطقه خواهد داشت و زمینه­ای برای استفاده سایر کشورها از فناوری مسالمت­آمیز هسته­ای پدید خواهد آورد.

 

وزیر امور خارجه عمان با تصریح بر حق مسلم ایران برای استفاده از فناوری صلح آمیز هسته­ای، توافق سوئیس را دستاورد مهمی برای جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها دانست.

 

وی با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به تحولات یمن، گفت و گو را راه حل اصلی برای حل و فصل مشکلات آن کشور برشمرد و نسبت به تلاش­های همه جانبه برای انجام گفت و گوهای منظم و هدفمند جهت بازگشت ثبات به یمن ابراز امیدواری کرد.

 

طرفین همچنین بر ضرورت ارتقای مناسبات دو کشور ایران و عمان در حوزه­های مختلف تأکید کردند./822/

ارسال نظرات