۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۵۳۹۲۵
حجت الاسلام معتمدی:

سیره فاطمی در سایه معرفت به حضرت زهرا حاصل می شود

خبرگزاری رساـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان امروز در گردهمایی مسؤولان واحد خواهران کانون های مساجد گفت: سیره فاطمی در سایه معرفت به حضرت زهرا (س) حاصل می شود.
حجت الاسلام معتمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان امروز در همایش مسؤولان واحد خواهران کانون های مساجد استان که به مناسبت گرامیداشت مقام زن در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری صائب برگزار شد، با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و امام راحل اظهار داشت: این همایش به پاس احترام و قدردانی از مقام زن و مادر و به ویژه تبیین زندگی حضرت زهرا(س) تشکیل شده است.

 

وی نقش مادر را در خانواده مهم و تعیین کننده دانست و ادامه داد: زن در نقش مادری خود زمانی موفق و موثر است که با ابعاد وظایف خود کاملا آشنا باشد.

 

حجت الاسلام معتمدی با بیان اینکه زندگی حضرت فاطمه(س) مانند همه ما انسان ها تک بعدی نبود و فقط شامل تولد و مرگ نمی شد، افزود: حضرت زهرا (س) دارای ویژگی های ملائکه و حوریان بهشتی و ویژگی های برتر انسانی بودند و قبل از اینکه انسانی خلق شود، نور آنها خلق شده بود و خداوند با خلق آنها می خواست تا بشریت از وجود آنها فیض و بهره ببرد. 

 

وی تصریح کرد: مطالعه زندگی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) نشان می دهد که آنها معرفت و شناخت کامل پیدا کرده بوده اند و در سایه این معرفت و شناخت توانستند وظایف خود را به خوبی انجام دهند و فرزندان خوبی تربیت کنند.

 

حجت الاسلام معتمدی با اشاره به روش های تربیتی بانوی دو عالم  تصریح کرد: حضرت زهرا (س) فرزندانی تربیت کردند که مایه خیر و برکت برای جامعه شدند.

 

وی گفت: در دنیای غرب نگاه به زن و آزادی، فمنیستی است و به زن تنها نگاه مادی دارند اما در دین مبین اسلام و مکتب تشیع برای مقام زن الگویی بی نظیر و ارزشمند مانند حضرت زهرا(س) قائل شده اند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: با گذری کوتاه به روایت های اهل بیت در می یابیم که نگرش اسلام به زن، نگرشی عاطفی و تکریمی است.

 

حجت الاسلام معتمدی گفت: اگر می خواهیم زندگی ما به اهل بیت(ع) گره بخورد باید اهل بیت(ع) و سیره و روش آنها را بشناسیم و در اخلاق، عبادت، زندگی اجتماعی و فردی و خودسازی و گذشت آنها را الگوی خود قرار دهیم.

 

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی افزود: با اتحاد و همدلی و الگوگیری از سیره و روش ائمه اطهار(ع) می توانیم کشور را در مسیر پیشرفت و توسعه یاری رسانیم.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان، کانون های مساجد را خط مقدم مقابله با جنگ نرم دشمنان دانست و افزود: فعالیت در کانون های مساجد باید هدفمند، جهت دار و با آگاهی و برنامه ریزی باشد.

 

وی با اشاره به یک هزار و 700 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان اصفهان گفت: نزدیک به 80 درصد کانون های مساجد استان دارای بخش خواهران هستند که این بخش باید برنامه ریزی هدفمند و منسجم برای خواهران عضو کانون های مساجد داشته باشند و آگاهی و معرفت آنها را ارتقا بخشند.

 

گفتنی است، اجرای تئاتر، اجرای گروه سرود، مداحی در وصف حضرت زهرا(س) و پخش کلیپ از برنامه های این همایش بود./1305/پ202/ب

ارسال نظرات