۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۲۵۵۰۱۷
مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد اصفهان:

فعالیت های فرهنگی مساجد حول محور امام جماعت برنامه ریزی شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در کارگروه تخصصی هماهنگی و نظارت بر کانون های مساجد گفت: فعالیت های فرهنگی مساجد باید حول محور امام جماعت برنامه ریزی شود.
حجت الاسلام معتمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان امروز در نوزدهمین جلسه کارگروه تخصصی هیأت هماهنگی و نظارت بر کانون های مساجد استان اصفهان اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب امام جماعت مدیر طبیعی مسجد است از این رو باید فعالیت ها حول محور امام جماعت تعریف شود.

 

وی گفت: ائمه جماعات نقش مؤثری در جذب نوجوانان و جوانان به مساجد دارند و باید با بهره گیری از ابزارهای نوین و خوشرویی، جوانان را به این پایگاه های دینی و فرهنگی جذب کنند.

 

وی با تأکید بر برگزاری دوره های آموزشی برای ائمه جماعات گفت: با آموزش برنامه ریزی شده ائمه جماعات و ارائه محتوای مناسب به آنها، می توانیم شاهد حضور بیشتر جوانان در مساجد باشیم.

 

حجت الاسلام معتمدی گفت: ائمه جماعات باید بین کلیه مراکز فرهنگی در مساجد، وحدت و همدلی ایجاد کنند و با راهنمایی و هدایت این مراکز و ایجاد اتحاد بین آنها، از موازی کاری فرهنگی بپرهیزند.

 

در ادامه این جلسه حجت الاسلام محمود فقیهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: آموزش ائمه جماعات جزو ماموریت های سازمان تبلیغات اسلامی است و باید وضعیت علمی ائمه جماعات قبل از آموزش رصد و بررسی شود.

 

وی گفت: باید سرفصل های متنوع و آموزش های مورد نیاز در برنامه آموزشی ائمه جماعات لحاظ شود.

 

در این جلسه حجت الاسلام فقیهی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه باید ائمه جماعات نسبت به مسائل دینی و مسائل سیاسی و اجتماعی روز دنیا آگاه باشند، افزود: لازم است کتاب «مفاتیح الایام»با موضوعات و مناسبت های ایام سال به همراه اطلاعات تکمیلی در اختیار ائمه جماعات قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه دشمنان امروز از طریق شبهه افکنی سعی در جدایی جامعه از ارزش های اسلامی و انقلابی دارند، تصریح کرد: باید لوح های فشرده پاسخ به شبهات را در اختیار ائمه جماعات قرار دهیم و آموزش های لازم برای مقابله با شبهه افکنی را جزء سرفصل های آموزشی آنها قرار دهیم.

 

حجت الاسلام سید حسین هاشمی، مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ادامه داد: ارائه مطالب مورد نیاز در موضوعات سیاسی و اجتماعی در قالب هفته نامه بین ائمه جماعات توزیع شود.

 

در این جلسه سایر اعضای کارگروه تخصصی پیرامون آموزش ائمه جماعات نظرات خود را بیان کردند.

 

گفتنی است، سپاه صاحب الزمان(عج)، اداره اوقاف و امور خیریه، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و شهرداری اصفهان از دیگر اعضای این کارگروه هستند./1305/پ202/ب4

ارسال نظرات