۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۵۵۰۶۹
نماینده ولی فقیه در کردستان:

ترویج فرهنگ نماز سبب تضمین سعادت جامعه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی نماز را اصل ارتباط انسان با خداوند عنوان کرد و گفت: اصل اساسی ارتباط انسان با خداوند نماز است و در راستای ترویج این فرهنگ ارزشمند باید قدم برداشت.
حجت‌الاسلام حسيني شاهرودي، نماينده ولي فقيه در استان کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، ظهر امروز در گردهمایی دبیران شورای اقامه نماز دستگاه های اجرایی این استان، گفت: اساسی ترین موفقیت عملکرد ادارات، اقامه نماز است که مسؤولان باید به عنوان امری اولویت دار به آن به پردازند؛ نماز ستون دین است و این فریضه انسان را از منکرات و گناهان باز می دارد.


وی در ادامه افزود: نماز افزون بر طهارت و پاکی روح و جان آدمی؛ کلیدی برای ورود به نور و پاکی است اقامه این فریضه آگاهی سازی در راستای دوری از گناهان است، 
برای ترویج فرهنگ اقامه نماز، در هر شرایطی لازم و ضروری است که همه مسلمانان به انجام این واجب بپردازند زیرا نمازگزاران مورد عنایت خداوند بزرگ هستند.


حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی، استان کردستان را یک استان مذهبی و فرهنگی عنوان کرد و افزود: عملکرد نهادهای اقامه نماز در این استان در رتبه خوبی قرار دارد، اما در استانی که قریب 2 هزار مسجد وجود دارد و از حضور امامزادگان و تکایای فراوانی بهره مند است بیشتر از آنچه مد نظر است انتظار می رود.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی اظهار داشت: هیچ بهانه ای برای شانه خالی کردن از انجام این فریضه واجب قابل قبول نیست و باید نماز را در اولویت کارهای روزانه قرار داد؛
دوری از نماز موجب می شود که انسان از خداوند جدا شود و آن زمان این فرد با خطرات فراوانی مواجه می شود و اگر انسان خدا را فراموش کند در سراشیبی سقوط از مرتبه انسانیت و تعالی قرار می گیرد.


نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: فرهنگ نماز می تواند سعادت جامعه را تضمین کند، این فریضه الهی مستحک ترین دژ در برابر شیطان است، مبارزه با شیطان در لحظه به لحظه زندگی جریان دارد و کسانی که برای خداوند و خواسته های خداوند تلاش می کنند رحمانی هستند و پاداش آنها بسیار ارزشمند است.


وی در پایان ضمن تقدیر از عملکرد ادارات، سازمانها و نهادهای دولتی گفت: یکی از نتایج فرهنگی اقامه نماز در اول وقت این است که، کسی که فریضه نماز را به جا می آورد رفتار و اعمالش منظم می شود، همان گونه که استان کردستان در انجام کارهای خداپسندانه نمونه است می تواند در خصوص اقامه فرهنگ نمازخوانی نیز الگو باشد./967/پ202/ب4

ارسال نظرات