۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۲۵۵۱۹۰
آیت الله مکارم شیرازی:

ساخت و ساز و فعالیت های عمرانی شهرداری ها را از مسائل فرهنگی غافل نکند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که ساخت و سازها و فعالیت های عمرانی نباید سبب غفلت شهرداری ها از مسائل فرهنگی شود، قم را نیازمند نگاه ملی و فرا ملی دولت دانست.
آيت الله مکارم شيرازي ديدار سرپرست شهرداري قم با آيت الله مکارم شيرازي ديدار سرپرست شهرداري قم با آيت الله مکارم شيرازي ديدار سرپرست شهرداري قم با آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، صبح امروز در دیدار مسؤولان شهرداری قم، با بیان این که قم شهری متفاوت از دیگر شهرهای کشور است، تصریح کرد: قم متعلق به همه مسلمانان جهان است، این شهر سالانه میزبان میلیون ها زائر و مسافر است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر این که نگاه به قم باید متناسب با موقعیت و جایگاه بین المللی آن باشد نه یک شهر معمولی، یادآورشد: مسؤولان نیز باید چنین نگاهی به قم داشته باشند و من بارها به آنها این نکته را متذکر شده ام.

 

این مرجع تقلید اضافه کرد: وجود بارگاه منور حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و بزرگ ترین مرکز حوزه علمیه جهان اسلام و مراکز متعدد علمی و فرهنگی به شهر مقدس قم موقعیت برجسته ای بخشیده است.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر حمایت جدی دولت و مسؤولان کشوری از قم، اظهار داشت: باید در مسائل شهری موضوعات را اهم و مهم کرد، گاهی اوقات مشاهده می شود که این نکته اساسی مورد غفلت قرار گرفته است.

 

این مرجع تقلید به عنوان نمونه به مشکلات خیابان صفاییه اشاره و تصریح کرد: باید در انجام پروژه های شهری با در نظر گرفتن مشکلات، نیاز مردم و البته بدون تبعیض عمل کرد، نباید بودجه های شهر را در یکجا صرف کرد؛ بودجه های شهری باید عادلانه خرج شود.

 

وی اضافه کرد: نکته دیگری که به آن توجه نمی شود برج ها و ساختمان های بلند بالای نیمه کاره است که جلوه و منظره شهر قم را تخریب کرده است؛ گاهی سال ها یک پروژه به دلایل متعدد از جمله عدم سرمایه لازم افراد معطل می ماند.

 

این مرجع تقلید یادآورشد: به همان اندازه که به مسائل ساخت و ساز باید اهمیت داد باید به مسائل فرهنگی و دینی نیز باید اهمیت داد؛ در این راستا خوشبختانه شهرداری تهران اقدامات ابتکاری بسیار خوبی انجام داده است که می تواند الگوی شما باشد.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که کار فرهنگی یکی از وظایف شهرداری ها است و نباید در حاشیه قرار گیرد، یادآورشد: قم بیش از سایر شهرها نیاز به کار فرهنگی دارد، انتظاری که از ام القرای جهان تشیع وجود دارد به مراتب بیش از شهرهای دیگر است و انتظار داریم شهرداری به این نکته توجه کند.

 

وی با تاکید بر این که همان گونه که رسیدگی به ظاهر شهر اهمیت دارد، روح شهرها نیز رسیدگی می خواهد، توصیه های دیگری نیز برای موفقیت هرچه بیشتر مسؤولان شهرداری قم ارائه کرد.

 

گفتنی است، در ابتدای این دیدار مهندس متین فر سرپرست شهرداری قم گزارشی از فعالیت های این نهاد خدمت رسان به ویژه در ایام تعطیلات نوروز 94 ارائه کرد. /924/پ202/ج
 

ارسال نظرات