۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۲۵۵۳۶۱
صبح امروز و همزمان با سراسر کشور؛

آزمون ورودی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در تبریز و بناب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آزمون ورودی حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی صبح امروز، همزمان با سراسر کشور در دو حوزه استانی تبریز و بناب برگزار شد.
آزمون ورودي حوزه هاي علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آزمون ورودی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی صبح امروز همزمان با سراسر کشور در دو حوزه استانی تبریز و منطقه بناب برگزار شد.


حجت الاسلام مرتضی قربانی، معاون آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه آذربایجان ‌شرقی، بیان کرد: امسال در مقایسه با سال گذشته با استقبال بیشتری از سوی جوانان روبرو بوده ایم به طوری که تعداد متقاضیان در آزمون ورودی امسال در حدود 1300 نفر بدون احتساب متقاضیان شرکت کننده در منطقه بناب، بوده اند که از این تعداد 208 نفر، از دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در حوزه های علمیه بوده اند.


وی در ادامه افزود: از این تعداد 400 نفر از متقاضیان پذیرفته شده در آزمون کتبی و مصاحبه حضوری پذیرش به عمل خواهد آمد که بعد از دوره اختبار و تثبیت که در مرداد ماه برگزار خواهد شد، از شهریور ماه امسال به تحصیل در حوزه های علمیه، مشغول خواهند شد.


معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذر بایجان شرقی در پایان علت حضور پرشور درآزمون امسال را برنامه تبلیغی مدارس علمیه استان دانست، که با حضور در مساجد از جوانان مستعد دعوت به تحصیل در حوزه های علمیه به عمل آورده اند.


آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی نیز با حضور در مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز از روند برگزاری این آزمون بازدید به عمل آوردند./854/پ203/ب4

ارسال نظرات