۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۲۵۵۸۵۱
آیت الله طبرسی:

پایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه محور همدلی و همزبانی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، گفت: نمازهای جمعه محور همدلی و همزبانی در جامعه هستند.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه مرکز استان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، گفت: نمازهای جمعه محور همدلی و همزبانی در جامعه هستند.

 

وی حضور وحدت آفرین و دشمن شکن مردم در صفوف نماز جمعه را مهم ترین رمز موفقیت مردم در 36 سال اخیر دانست و خاطرنشان کرد: پایگاه عبادی و سیاسی نماز جمعه سنگر دفاع از اسلام و آرمان ها و ارزش های انقلابی است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: نماز جمعه سنگری برای روشنگری و دفاع از اسلام و دین است و به همین دلیل ستاد اقامه نماز جمعه نیز باید به این مسائل اشرافیت داشته و در این راستا بیش از گذشته گام بردارد.

 

وی از علم، بصیرت، وحدت و معنویت به عنوان چهار فضیلت مهم نماز جمعه یاد کرد و افزود: این پایگاه عبادی و سیاسی یک حرکت هدایتی است و در اسلام از یک جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.

 

امام جمعه ساری، حضور پر شور مردم در صفوف نماز جمعه را سبب عصبانیت و هراس دشمنان نظام دانست و خاطرنشان کرد: پایگاه های نماز جمعه بهترین مکان برای خنثی سازی توطئه های شوم دشمنان نظام هستند و به همین دلیل تقویت این جایگاه بسیار اهمیت دارد.

 

وی با تأکید براین که هیچ گاه نباید سنگر نماز جمعه را خالی کنیم، بیان داشت: دشمنان نظام اسلامی از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی همه تلاش خود را برای تضعیف این جایگاه به کار گرفته اند؛ اما همواره با حضور گسترده مردم شکست خوردند.

 

آیت الله طبرسی افزود: اگر همایش هفتگی نماز جمعه که در کشور برگزار می شود در آن وحدت و یکدلی نبود امروز شرایط کشور به گونه ای دیگر بود و در سایه همین وحدت حاکم بر صفوف نماز جمعه شاهد حفظ عزت و اقتدار نظام اسلامی هستیم.

 

امام جمعه ساری، پایگاه عبادی و سیاسی نماز جمعه را عامل خنثی شدن توطئه‌های دشمنان نظام دانست و خاطرنشان کرد: ائمه جمعه هر هفته با روشنگری و آگاهی بخشی مردم را نسبت به وضعیت کشور آگاه می کنند.

 

مهدی مستشرق، رییس ستاد نماز جمعه ساری نیز در ادامه این دیدار به بحث جوان گرایی در ستاد نماز جمعه مرکز استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 70 درصد از فعالان ستاد نماز جمعه ساری جوانان هستند.

 

وی از نماز جمعه به عنوان یکی از مهم ترین برکات انقلاب و یادگار امام راحل یاد کرد و افزود: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ خدمت به نماز جمعه خدمت به دین و تقوا است و اعضای ستاد نماز جمعه به عنوان خادمان صادق و امانتداران به حفظ ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات