۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۵۶۶۰۲
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم:

30 هزار آب‌راه برای کنترل سیلاب احداث شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در تشریح فعالیت‌های منابع طبیعی استان، گفت: کنترل سیل پردیسان و قم، ساخت 30 هزار آب‌راه استان قم، کنترل سیلاب در روستاهای استان بخشی از فعالیت‌های عمده این اداره کل است.
احمد عفتان؛ مدير کل منابع طبيعي استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد عفتان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل این اداره که ظهر امروز در اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به 33 سال خدمت خویش در مسؤولیت‌های گوناگون گفت: استقرار نظام مقدس اسلامی که با اهدای خون شهدا به نتیجه رسید، ما را در دوره‌ای قرار داد تا بتوان به دولت کریمه نزدیک شویم.

 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم اظهار داشت: خدا را شاکرم که وضعیت کشور را پیش و پس از انقلاب اسلامی درک کرده‌ام و خدمات نظام جمهوری اسلامی به ملت و کشور را بیش از پیش متوجه می‌شوم و خدمت در این نظام برایم شیرین و لذت‌بخش است.

 

وی با بیان این‌که خدمت کردن در نظام اسلامی، توفیقات ویژه‌ای را می‌طلبد، افزود: اشتغال در اداره منابع طبیعی، کار دشواری است چراکه تعارضات بسیاری در وظایف و مسؤولیت‌های آن وجود دارد و انجام این وظایف همت مضاعفی را می‌طلبد.

 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با اشاره به برگزاری جشن انفال از سوی اداره کل منابع طبیعی اظهار داشت: امروز روستایی وجود ندارد که طرح هادی را تهیه کرده و از اراضی ملی اطراف خود استفاده‌ای نبرده باشد.

 

وی ابراز کرد: منابع طبیعی زحمات فراوانی کشیده است اما این فعالیت‌ها دیده نمی‌شود؛ کنترل سیل پردیسان و قم، ساخت 30 هزار آب‌راه استان قم، کنترل سیلاب در روستاهای استان بخشی از فعالیت‌های عمده این اداره کل است.

 

عفتان با بیان این‌که سرانه فضای سبز استان قم بسیار پایین است، گفت: بالا بردن سرانه فضای سبز کار دشواری است و عمده علت دشواری آن کمبود آب این استان گرم و خشک است.

 

وی با بیان این‌که لازمه اقدامات عمرانی نباید نام نهادن مسؤولان بر آن باشد، گفت:‌ چنانچه منابع طبیعی، نهال را تولید و در اختیار مردم قرار دهیم، فضای سبزهای بسیار مناسبی تولید می‌شود و از هزینه‌های زیادی جلوگیری می‌شود./997/پ202/ف

ارسال نظرات