۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۵۷۲۷۷
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی قم:

قم رتبه نخست را در حمایت از ایتام دارد/ دولت هنوز اعتبارات تخصیص یافته را نپرداخته است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)قم مردم این استان را در حمایت از ایتام دارای رتبه نخست کشوری خواند و گفت: 70 درصد از کمک‌های کمیته‌ امام خمینی(ره) به خانواده‌های تحت پوشش از قسمت کمک‌های مردمی بوده و 30 درصد از قسمت کمک‌های دولتی بوده است که هنوز موفق نشدیم این مقدار از اعتبار را از دولت بگیریم.
عبدالله جلالي مدير کل کميته امداد قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالله جلالی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم، بعد از ظهر امروز در نشست خبری که در این مجموعه برگزار شد با تبریک اعیاد ماه رجب به ویژه ولادت حضرت علی(ع) اظهار داشت: امیرمؤمنان علی(ع) به عنوان «ابوالایتام» از محرومان و مستضعفان جامعه حمایت می‌کردند از این‌رو رفتار ایشان باید در جامعه فرهنگ سازی شود.

 

وی با اشاره به طرح اکرام ایتام در ایام اعتکاف ابراز داشت: با تأسی به سیره اهل بیت(ع) این طرح از مناسبت ولادت امام جواد(ع) تا ولادت حضرت علی(ع) که ایام اعتکاف است برگزار می‌شود که روحانیان و ائمه جماعات می‌توانند در این زمینه نیز تبلیغات داشته باشند و از طرح اکرام ایتام حمایت کنند.

 

جلالی به برگزاری «همایش سیره امام علی(ع) درباره یتیمان» اشاره و خاطرنشان کرد: این همایش به همت مدیریت حوزه علمیه، مجموعه یاوران حضرت مهدی(عج)، بنیاد غدیر و کمیته امام خمینی(ره) و با حضور نخبگان و کارشناسان برگزار خواهد شد که زمان آن اعلام خواهد شد.

 

وی با اشاره به اقدامات درمانی درباره خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد ابراز داشت: «29225» نفر از مجموع خانواده‌های تحت پوشش که 100 درصد از هزینه‌های درمانی آنها از بستری و جراحی و 95 درصد در بخش سرپایی پرداخت می‌شود.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم، حوزه درمان را شاخص مهمی برای سلامت روحی و روانی خانواده‌ها دانست و تأکید کرد: 10 هزار نفر از مجموع 4120 خانواده از زنان سرپرست خانواده که بین 20 تا 50 سال دارند بیمه تأمین اجتماعی هستند که برای ارائه خدمات مطلوب در این راستا با 220 بیمارستان، درمانگاه، متخصص و داروخانه قرارداد داریم که هزینه‌‌های درمان را کمیته امام خمینی(ره) پرداخت می‌کند.

 

وی گفت: 133 میلیارد ریال، هزینه درمان در بخش درمان، بهداشت و بیمه درمانی استان بوده است که حدود 30 میلیارد ریال از اسناد درمانی سال گذشته به دلیل کمبود اعتبار هنوز پرداخت نشده است که باید با هزینه‌های سال جاری پرداخت شود.

 

جلالی، ازدواج جوانان را موجب سلامت اجتماعی خواند و یادآور شد: برای 959 دختر و پسر تحت حمایت کمیته امام خمینی(ره) بستر ازدواج در قالب کمک هدیه ازدواج و کمک جهیزیه فراهم شده است و مبلغ سه میلیون تومان وام قرض الحسنه بدون سود به این زوج‌های جوان تقدیم شده است.

 

وی تصریح کرد: 70 درصد از کمک‌های کمیته‌ امام خمینی(ره) به خانواده‌های تحت پوشش از قسمت کمک‌های مردمی بوده و 30 درصد از قسمت کمک‌های دولتی بوده است که هنوز موفق نشدیم این مقدار از اعتبار را از دولت بگیریم.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم، مردم قم را در حمایت از ایتام دارای رتبه نخست کشوری خواند و خاطرنشان کرد: اکثر کمک‌ها به ایتام از طرف حامیان آنها بوده است چنان که با این اقدامات حمایت‌گرانه مردم قم از ایتام، رتبه نخست کشوری به آنها اختصاص یافته است.

 

وی تأمین مسکن محرومان را موجب امنیت روحی و روانی آنها دانست و گفت: در سال گذشته در قبال احداث، تعمیر و بازسازی برای رفع مشکلات مسکن به خانواده‌های تحت پوشش خدماتی ارائه شده است.

 

جلالی به وام‌های قرض الحسنه و اقدامات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره و تأکید کرد: با اقدامات حمایتی کمیته امام خمینی(ره)، خانواده‌هایی که درآمد آنها به 700 هزار تومان و بالاتر از آن برسد خودکفا شده و از چرخه کمک‌های مستقیم کمیته خارج می‌شوند در صورتی که 585 خانواده در سال گذشته خودکفا شده‌اند./908/پ202/ف

ارسال نظرات