۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۲۵۷۸۵۰
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء:

توسعه علوم اسلامی مانع گسترش تفکرات انحرافی می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء گفت: اگر علم رشد و پرورش پیدا نکند دین داعش و امثال آنها رشد پیدا می کنند که قصد کشتار داشته و هرجا جهالت علمی با قدرت کنار آمدند در کنار آنها اسحله می آید.
مرتضي جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء شب گذشته در مراسم افتتاح خوابگاه حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که احادیث از سوی امامان نور و پردرخشنده و جان افزا است، گفت: بسیاری از این احادیث برای ما طلاب و دانشجویان مکتب امام جعفر صادق(ع) از یک جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

وی افزود: اگر انسان در مسلک الهی گام بردارد و راه اصول و حق را طی کند گاهی باعقل و طهارت و تهذیب امکان پذیر بوده و گاهی با تلاش و مجاهدت علمی امکان پذیراست.


مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل تصریح کرد: راهی که با عقل و تفکر راه یابی شود برای رسیدن به قرب الهی امکان پذیرتر و درجه قرب بالاتر است.


رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به این که عده ای با اعمال عبادی و با قیام و قعود به قرب الهی نزدیک می شوند و عده ای با تلاش علمی در مسیر اصول به حق گام برمی دارند، یادآورشد: حوزه و دانشگاه رسالت ویژه ای دارد و آن بررسی، اندیشیدن و تفکر آرای جهانی در همه حوزه های علمی است تا بهترین ها را برای جامعه فراهم کنند.


حجت الاسلام جوادی آملی با تاکید بر این که رسالت حوزه و دانشگاه رسالت اندیشه، تعلیم و تعلم است، تصریح کرد: درجهت اندیشه صحیح و تفکر راستین و تشخیص مسیر علمی و عملی رسالت سنگینی بردوش حوزه علمیه و نهاده های کشور نهاده شده است.


 وی ادامه داد: همواره زیر چتر ولایت باشیم و هر آنچه از امامان به ما رسیده نور است که دل ها ر اپاک می کند چون آنها پاک هستند و علوم آنها نورانی است و ما طلبه ها محتاج تربه آن هستیم.


مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به هفته معلم و سالروز شهادت استاد مطهری، گفت: ویژگی هایی را برای آن شهید گرانقدر بیان کردند، اما ما آن ویژگی های برتر را که باید دنبال کنیم افکار شهید مطهری است.


رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، تصریح کرد: شهید مطهری اهل تفکر واندیشیدن و بررسی کردن بود و اگر تفکر آزاد اندیشی و اندیشه در حوزه های علمیه و دانشگاه ها امکان آن وجود داشت امثال شهید مطهری ها زیاد خواهند بود و آن چیزی که شهید مطهری را به این جایگاه رساند و به عنوان متفکر جهان اسلام شناخته شده است تفکر و آزاداندیشی ایشان بوده است.


حجت الاسلام جوادی آملی افزود: چطور قبل از انقلاب شهید مطهری می درخشد ولی بعد از انقلاب اگر درحوزه بستر استقلال و آزاداندیشی وجود نداشته باشد رویش امثال شهید مطهری امکان پذیر نیست و حوزه های علمیه این امکان را دارند امثال شهید مطهری ر ابه جامعه تحویل دهند.


وی با بیان این که هدفی که امروز دشمن دنبال می کند حوزه های علمیه است، گفت: ما الآن درحوزه اسلام و دین ، دین داعشی وآمریکایی به عنوان اسلام شناخته شده می شوند واگر قرائت صحیحی از دین و اسلام نداشته باشیم قطعا نمی توانیم به آن اهداف خود برسیم و دینی که این طور دارد وسعت پیدا می کند حوزه های علمیه را تهدید خواهد کرد.


رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به این که امروز دشمنان دین را با زرق وبرق رسانه ها به مردم معرفی می کنند، تاکید کرد: امروز در جوامع پیشرفته دین خود را به عرفان کاذب مطرح می کنند و اگر ما نتوانیم با قدرت علمی ، اندیشه و مجاهدت علمی کنار هم قرار دهیم و با وحدت رویه به یک قدرت عظیم دینی تبدیل نکنیم نمی توانیم درمقابل جریان جدید دینی ایستادگی کنیم. 


 مسوول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، ادامه داد: ما نباید مرزهایی را در علوم ببینیم که موجب شکاف در جامعه باشند درحالی که علم ها هیچ گونه در تعارض نیستند بلکه عالمان درستیز هستند.


حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که الآن حکمت و فلاسفه اسلامی در حوزه علمیه به صورت چراغ خاموش حرکت می کند، افزود: اگر علم رشد و پرورش پیدا نکند دین داعش و امثال آنها رشد پیدا می کنند که قصد کشتار داشته  وهرجا جهالت علمی با قدرت کنار آمدند درکنار آنها اسحله می آید.


وی یادآورشد: اگر داعش رشد کند جوامع اسلامی و منافع ملت ها درخاورمیانه و عظمت اسلام آسیب می بیند و اگر دانش ها خوب رشد کنند هیچ کس نمی تواند حرفی در این عرصه داشته باشد.


وی با اشاره به نامگذاری سال 94 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی، گفت: این امر به معنای همدلی، همفکری کردن، اندیشه ها را به هم نزدیک کردن، تیرگی ها و شبهات را کنار زدن است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات