۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۲۵۷۸۶۴
حجت الاسلام ادیب یزدی:

بنی‌الرضا سازمان وکالت را برای دوران غیبت برنامه‌ریزی کردند

خبرگزاری رسا ـ‌ استاد حوزه و دانشگاه به زمینه‌سازی ائمه اطهار(ع) برای دوران غیبت اشاره کرد و گفت: ائمه اطهار(ع) برای دوران غیبت، برنامه‌ریزی جامع و کاملی داشتند اما بنی‌الرضا(ع) با انسجام شیعیان و راه‌اندازی سازمان وکالت در این زمینه بیشتر تلاش کردند.
2/ حجت الاسلام اديب يزدي

حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک ولادت امام جواد(ع) اظهار داشت: امام جواد(ع)،‌ نهمین اختر تابناک سپهر امامت در سال 195 هجری قمری متولد شدند و در سال 220 به شهادت رسیدند که بعد از حضرت زهرا(س) کمترین سن را در میان معصومین(ع) دارند.

 

وی ابراز داشت: حضرت جواد(ع) در مدینه و در غیبت امام رضا(ع) عهده‌دار مسؤولیت شیعیان بودند و بعد از شهادت پدر بزرگوارشان در سن هشت سالگی، مسؤولیت امامت شیعیان را عهده‌دار شدند.

 

حجت الاسلام ادیب یزدی به حمایت‌های حضرت فاطمه معصومه(س) از امام جواد(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: حضرت معصومه(س) از اولیای الهی بودند و در زمان حضور امام رضا(ع) در مرو، ایشان از امام جواد(ع) حمایت کاملی داشتند.

 

وی با اشاره به جایگاه علمی و معنوی امام جواد(ع) تأکید کرد: همان گونه که امام رضا(ع) در مرو به عالم آل محمد(ص) مشهور شدند؛ امام جواد(ع) نیز این خوشنامی و شهرت علمی و معنوی را در مدینه داشتند از این‌رو مأمون بعد از امام رضا(ع) از ایشان نیز احساس خطر کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه به زمینه‌سازی ائمه اطهار(ع) برای دوران غیبت اشاره کرد و یادآور شد: ائمه اطهار(ع) برای دوران غیبت، برنامه‌ریزی جامع و کاملی داشتند اما بنی‌الرضا(ع) با انسجام شیعیان و راه‌اندازی سازمان وکالت در این زمینه بیشتر تلاش کردند.

 

وی گفت: پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) چهره‌های مورد وثوق را به مردم معرفی می‌کردند اما هر چه دوران غیبت نزدیک‌تر ‌شد اهمیت نیابت و جانشینی ائمه(ع) جدی‌تر شد تا مردم در دوران غیبت به وکلای ایشان مراجعه کنند.

 

این کارشناس دینی با اشاره به اقدامات امام رضا(ع) در دوران غیبت خاطرنشان کرد:‌ بعد از این که امام رضا(ع) با شرایط خاصی ولیعهدی را پذیرفتند اقداماتی فراوانی را برای گسترش معارف الهی و علوم آل محمد(ص) انجام دادند زیرا با همه فشارها در شرایط تقیه قرار نداشتند.

 

حجت الاسلام ادیب یزدی افزود: امام رضا(ع) بیشترین روایات را درباره امام زمان(ع) فرموده‌اند و بنی‌الرضا(ع) نیز با زمینه‌چینی غیبت و معرفی حضرت مهدی(ع) در این راستا گام‌ برداشتند./908/ت302/ی

ارسال نظرات