۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۵۸۷۳۲
کارشناس مذهبی:

مصائب، عیار صبر حضرت زینب را خالص کرد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی با بیان این که خداوند با ابتلا و امتحان به انسان درس توحید داد، گفت: تمامی مصائبی که بر حضرت زینب(س) یک شبه وارد شد عیار صبر ایشان را خالص و حضرت را اسوه توحید در تمامی عصرها برای جهانیان کرد.
وفات حضرت زينب سلام الله عليها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صدیقه سلیمانی، کارشناس رسانه ملی بعد از ظهر امروز در برنامه باران از شبکه قرآن و معارف سیما با بیان این که خداوند با ابتلا و امتحان و با صبر به انسان درس توحید می‌دهد، گفت: تمامی مصائبی که بر حضرت زینب(س) یک شبه وارد شد عیار صبر ایشان را خالص کرد و ایشان را اسوه توحید در تمامی عصرها برای جهانیان کرد.

 

وی افزود: قطع به یقین آسیب‌های زیادی به حضرت زینب(س) در امتحانات و ابتلاهای الهی وارد شد و ایشان غم شهادت مادر، پدر و امام حسن مجتبی و امام حسین(ع) را تحمل کردند و این غصه‌هایی که در جریان زندگی برای ایشان رخ داد ناخالصی‌های صبر زنانه را در ایشان ذوب کرد و موجب شد که حضرت زینب(س) در کربلا تمام قد ظاهر شود و حکمت ابتلا و امتحان الهی همین است که ناخالصی‌های انسان ذوب شده و خلوص و عیار صبر انسان آشکار شود.

 

کارشناس رسانه ملی تصریح کرد: خداوند در آیات قرآن کریم بیان کرده که انسان به بیماری، ناامنی، گرسنگی و مرگ عزیزان مبتلا می‌کند تا به این وسیله بتواند شخصیت انسان را بسازد و انسان را به اسوه توحید و نهایت اخلاص در توحید برساند که حضرت زینب(س) هم همین گونه بود و در مصیبت‌هایی که به ایشان وارد شد نشان دادند که در درگاه الهی خالص هستند.

 

سلیمانی با اشاره به این که ما به این دنیا آمده‌ایم که رنگ خدا بگیریم، ادامه داد: رسول خدا (ص) شبی در مسجد می‌گویند من از شرک پنهان مردم آخرالزمان نگرانم، زیرا شرک مردم آخرالزمان از راه رفتن مورچه سیاه بر روی سنگ سیاه در یک شب تاریک پنهان‌تر است به همین خاطر ما باید از ابتلاها و آزمایش‌ها در زندگی خود به توحید و نهایت بندگی و خلوص در ایمان برسیم.

 

وی ادامه داد: صبر یعنی این که انسان وقتی مشکلات او را کاملاً در مضیقه قرار می دهد خود را کنترل کند و از راه شکر الهی بر نگردد و به درگاه الهی عجز و لابه نکند و دچار شرک نشود همان‌طور که حضرت زینب (س) در تمامی مصائبی که یک شبه برایشان وارد شد شکرگزار درگاه الهی بودند و هرگز اندکی شکایت و عجز به درگاه خداوند نکردند.

 

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: حضرت زینب با صبوری و با کنترل خود اقدام به رسوا سازی طاغوت‌های زمان خود کردند تا خون جدیدی در رگ‌های اسلام دمیده شود و جایگاه و ضرورت امام شناسی را برای مردم زمان خود تبیین و مردم را متوجه نیاز به حضور امام در جامعه کردند و به این ترتیب حضرت زینب(س) بستر تبلیغ و احیای اسلام را برای سایر ائمه و از جمله امام سجاد(ع) فراهم کردند./837/پ202/ب4

ارسال نظرات