۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۷
کد خبر: ۲۵۸۸۰۷
نایب رییس مجلس:

دشمنان از محوریت ولایت فقیه در جریان مقاومت اسلامی بیمناک هستند

خبرگزاری رسا- حجت الاسلام ابوترابی فرد در یادواره شهدای مدافع حرم گفت: دشمنان از این که محور این حرکت اسلامی، رهبریِ ولی فقیه عادل صالح است برآشفته اند و اساس این حرکت را حضور رهبری صالح می دانند و آن را مورد هدف قرار می دهند.
حجت الاسلام ابوترابي فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی شامگاه دوشنبه در یادواره شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون که با حضور خانواده های شهدای مدافع حرم برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «إنّ الّذینَ آمنوا وَ الّذینَ هاجَروا و جاهدوا فی سَبیل الله اولئک یَرجونَ رَحمه الله»، گفت: شهدای عالیقدری که در این مجلس یادشان را گرامی داشتیم به دلیل برخورداری از اندیشه ناب اسلامی و احساس مسؤولیت در قبال برادران و خواهران مسلمان سوری خود و برای قطع نمودن دست کسانی که به دنبال برافروختن شعله جنگ میان مسلمانان بودند شهید شدند.

 

اگر شهدای مدافع حرم نبودند، حرم اهل بیت در عراق در معرض خطر بود

 

وی خطاب به خانواده شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: اگر شهدای شما نبودند، نه تنها حرم حضرت زینب (س) مورد تعدی قرار می گرفت، بلکه نوامیس مسلمین و پیروان مذاهب اسلامی در سوریه در زیر چکمه های جریان های تکفیری فاسد و مفسد مورد اهانت قرار می گرفتند و اگر خدای ناخواسته در سوریه به اهداف شان نایل می شدند، عراق در معرض خطر قطعی بود و خواهران و برادران شیعه و سنی و حرم اهل بیت(ع) در عراق در معرض خطر بود.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر شهدای شما نبودند، لبنانی که نماد وحدت شیعه و اهل تسنن است و مقاومت اسلامی، این نماد اتحاد عرب، که سیلی هایش صورت صهیونیست ها را سیاه کرده و رژیم صهیونیستی تسلیم بودن خود را در برابر آن اعلام کرده، در معرض آسیب و تهدید بود؛ شهدای شما همان کاری را کردند که شهدای امت اسلام در ایران، یمن، پاکستان و فلسطین در مبارزه با زیاده خواهی ها بر عهده داشتند.

 

مجاهدان جبهه مقاومت متعلق به جغرافیای خاصی نیستند

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد در بخش اصلی سخنان خود اظهار داشت: ما در این نیم قرن اخیر با تحولات ویژه ای در دنیای اسلام، منطقه و از منظری صحنه جهانی رویارو هستیم؛ تحولاتی که محور و اساس و رکن آن را دین، دین باوری، بازگشت به آموزه های حیات بخش اسلام و ارزش های الهی و برهانی تشکیل می دهد؛ نقش آفرینان در این تحول، جوانان، مردان و زنانی هستند که آنان را با شاخصه ها و ویژگی های برجسته ای می شناسند و در سرتاسر جغرافیای اسلام ایفای نقش می کنند.

 

وی تأکید کرد: این مردان و زنان متعلق به یک سرزمین و جغرافیای خاص نیستند؛ آنان را در ایران اسلامی، لبنان مقاوم، عراق سرافراز، افغانستان مجاهد، یمن پیروز، فلسطین برخاسته از پاها وگام های استوار و در سراسر دنیای اسلام می بینیم.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی سپس به تبیین ویژگی های بارز مجاهدان اسلام ناب در عصر حاضر پرداخت و گفت: نخستین ویژگی، شاخص و علامتی که این مردان و زنان سلحشور دارند، بازگشت به هویت اسلامی خویش است، آن هم اسلام با تفسیر و تبیین امام بزرگوار (ره)، اسلام ناب، اسلامی که قرآن و عترت ما را به سمت آن فراخوانده اند، اسلامی که با شاخص «محمد رسول الله و الذین معه اشدا علی الکفار رحماء بینهم» شناخته شده است.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: اولین ویژگی این مجاهدان این است که جهانیان آنان را در جهت گیری مقابل کفر و نظام سلطه، و در پیوند با جامعه ایمانی و اسلامی مشاهده می کنند؛ بازگشت به هویت اسلامی، آن هم اسلام راستین، اسلام عاشورا، اسلام مقاوم برابر باطل و تسلیم در برابر حق، که امروز این اسلام در چهره ولی فقیه عادل صالح تبلور یافته است.

 

وی با بیان این که گاه یک معنای عام و کلی را برای «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» بیان می کنیم و گاه مصداق روشن آن را در این زمان، خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر آنان که برآمده از همین شاخص است، تحلیل و تبیین روشن و شفاف جبهه کفر است؛ این جریان در اندیشه سیاسی اش نقشه راهی را تعریف کرده که همان رویارویی با زیاده خواهی نظام سلطه به مدیریت آمریکاست؛ امام (ره) این جریان را تعریف کردند و رهبری همین جریان را تداوم بخشیدند و امروز این جریان مقتدر به صورت شفاف بر این اصول پای می فشارد.

 

رویارویی با رژیم صهیونیستی، ویژگی بارز جریان مقاومت

 

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: ویژگی دیگری که امروز دنیا این جریان فکری و عقیدتی را با آن می شناسد، رویارویی با رژیم غاصب و زبون صهیونیستی است؛ این جریان فکری می گوید صهیونیست ها برای تضعیف امت اسلام سرزمین فلسطین را در قلب جهان اسلام اشغال کرده اند و اشغالگران جایی در قلب جهان اسلام ندارند.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد اظهار داشت: این جریان فکری، عقیدتی و این اندیشه سیاسی بر وحدت امت اسلام پای می فشارد، اعتقاد به وحدت امت اسلام وانسجام جامعه اسلامی دارد و بر این باور است که باید پیروان پیغمبر (ص) در صف واحدی قرار گرفته و از منافع امت اسلام دفاع نمایند.

 

وی تصریح کرد: دشمنان دقیقا بر خلاف این حرکت تصمیم می گیرند و اقدام می کنند، زیرا از این که محور این حرکت اسلامی، رهبریِ ولی فقیه عادل صالح است برآشفته اند و اساس این حرکت را حضور رهبری صالح می دانند و آن را مورد هدف قرار می دهند و از این که این جریان، تضعیف نظام سلطه را راه پیشرفت و توسعه و عدالت در کره خاکی می داند بشدت نگرانند.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: دشمنان از این که یک جریان عظیم اسلامی روبروی رژیم صهیونیستی قرار گرفته سخت بیمناکند، لذا بر طبل تفرقه و تشتت می کوبند و متاسفانه از زبان ما و اهل سنت به دروغ برای تفرقه تلاش می کنند، گاه عمامه مشکی و سفید بر سر می گذارند و برای آتش افروزی میان مسلمانان سخن می گویند و راه شکست این جریان را در همین می دانند.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: آن ها می خواهند افغانستان میدان جنگ مسلمانان باشد، آن ها میل دارند بمب های خوشه ای کشور های به ظاهر اسلامی، برادران و خواهران مسلمان ما در یمن را هدف قرار دهد و سوریه میدان جنگ مذاهب اسلامی شود.

 

وی در پایان اظهار کرد: شاید تحلیلگر نظامی نبود که اعتقاد قطعی به سقوط زینبیه نداشته باشد و در مقاطعی این حرم مطهر در محاصره کامل قرار گرفت، اما این جوانان شجاع شما بودند که شجاعت زینبی (س) را به نمایش گذاشتند و نقش ابالفضل العباس (ع) را در حراست از خیمه گاه زینب کبری (س) ایفا کردند و برای همه امت اسلام عزت، افتخار و عظمت آفریدند./820/پ201/ج

 

ارسال نظرات