۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۵۸۸۴۳
معاون فرهنگی دبیرخانه کانون‌های مساجد قم:

حوزه باید در مسائل کلان فرهنگی کشور دخالت کند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با بیان این که بخش قابل توجهی از فعالیت های فرهنگی حوزه به پیش از انقلاب باز می گردد، گفت: حوزه نمی تواند در مسائل کلان فرهنگی دخالت کند و مسؤولیت فرهنگ کشور باید به حوزه ها سپرده شود.
موسوي کانون‌هاي فرهنگي هنري

حجت الاسلام سیداحمد موسوی معاون فرهنگی دبیرخانه کانون مساجد استان قم و کارشناس فرهنگی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به  اهمیت و ارزش والای فرهنگ در جامعه گفت: موفقیت و شکست هر کشوری به فرهنگ مربوط می شود.

 

وی با تقسیم کردن فرهنگ به مادی و معنوی بیان کرد: در کشورهایی مثل ژاپن فرزندان شان را از کودکی به معبد می فرستند و این کار باعث شده است که ژاپنی ها کمتر از عقایدشان فاصله بگیرند و مسیحیت کمترین تاثیر را در ژاپن داشته باشد. 

 

حجت الاسلام موسوی افزود: متاسفانه در کشور ما مسلمانان وقتی فرزندان شان رشد می کنند، آنها را به مساجد می فرستند و سن زیاد باعث می شود که کمتر با اسلام مانوس شوند و بیشتر تحت تاثیر افکار دشمن قرار گیرند.

 

معاون فرهنگی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد قم مجریان فرهنگی کشور به را خُرد و کلان تقسیم کرد و اظهار داشت: در قسمت خرد ارگان هایی مانند بسیج، نیروی انتظامی و امر به معروف عمل می کنند اما در قسمت کلان ارگان واحدی وجود ندارد تا بین آنها هماهنگی ایجاد کند.

 

وی با اشاره به وظایف حوزه های علمیه ابراز داشت: متاسفانه با این که این انقلاب از حوزه های علمیه آغاز شده است و بخشی از فعالیت های فرهنگی حوزه به قبل از انقلاب باز می گردد اما حوزه نمی تواند در مسائل کلان فرهنگی دخالت کند.

 

این کارشناس دینی با بیان این که مسؤولیت فرهنگ کشور باید به حوزه ها سپرده شود افزود: البته حوزه در معاونت تبلیغ کارهای خوبی انجام داده است اما متاسفانه تبلیغ کوتاه مدت تعطیل شده است./1324/ت302/ف

ارسال نظرات