۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۵۹۷۱۵
در برنامه آفتاب شرقی مطرح شد؛

یاد مرگ به آبادانی آخرت انسان کمک می‌کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی با بیان این که آباد کردن دنیا و ویران کردن آخرت مهم‌ترین عامل ترس از مرگ است، گفت: ما به این علت از یاد مرگ فرار می‌کنیم که دنیای خود را آباد کرده و آخرت خود را ویران کرده‌ایم.
قبرستان و ياد مرگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرضیه شیر خدایی، کارشناس رسانه ملی، بعد از ظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی شبکه یک سیما با بیان این که آباد کردن دنیا و ویران کردن آخرت مهم‌ترین عامل ترس از مرگ است، گفت: ما به این علت از مرگ فرار می‌کنیم که دنیای خود را آباد کرده و آخرت خود را ویران کرده‌ایم.

 

وی با اشاره به این که ما عادت داریم با فرار از یاد مرگ خود را به غفلت بزنیم، گفت: فرار از یاد مرگ دلیل نمی‌شود که مرگ انسان را در بر نگیرد؛ بنابراین اگر می‌خواهیم از مرگ نترسیم باید نسبت به این مقوله برخورد منطقی داشته و خود را برای آن آماده کنیم.

 

کارشناس رسانه ملی با اشاره به این که دعا و انجام واجبات دینی موجب می‌شود که انسان آرامش روحی پیدا کند، ادامه داد: انسان اگر در زندگی خود به ارتباط با خداوند مداومت کند هرگز خود را از یاد مرگ فریب نخواهد داد و به آن به چشم یک انتقال و جابه‌جایی نگاه خواهد کرد.

 

شیر خدایی با بیان این که انسان اگر به دنیا به عنوان محلی برای گذر نگاه کند آخرت خود را ویران نخواهد کرد، تصریح کرد: انسان به خاطر این که فکر می‌کند در دنیا تا ابد زندگی می‌کند دنیا را آباد کرده و از آخرت خود غافل می‌شود.

 

کارشناس رسانه ملی با اشاره به این که ما ابتدا باید در همه امور به زندگی اخروی خود توجه کرده و بر اساس آن اعمال و نیات خود را تنظیم کنیم، ادامه داد: انسان اگر زندگی دنیا را مقدم بر آخرت قرار دهد به طور یقین از مرگ فرار خواهد کرد و از مرگ هراسناک خواهد بود زیرا خود از نتیجه اعمالش خبر دارد.

 

شیر خدایی افزود: همان‌طور که مجرم از پلیس فراری است انسان گناهکار و غاصب هم از مرگ فرار می‌کند؛ زیرا می‌داند با مرگ به نتیجه اعمال خود گرفتار می‌شود و به همین خاطر از هر روشی برای فرار از مرگ از استفاده می‌کند.

 

وی با بیان این که انسان اگر می‌خواهد در اثر یاد مرگ از زندگی غافل نشود باید زندگی را مقدمه‌ای برای مرگ و انتقال به آن بداند، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم مرگ برای ما آسان باشد باید از گناهان خود توبه کرده و آن طور که معبود و معشوق ازلی از ما می‌خواهد با او سخن بگوییم.

 

کارشناس رسانه ملی یادآور شد: باید انسان با نماز و دعا خود را برای مرگ آماده کرده و بلافاصله پس از این که گناهی را مرتکب شد از آن توبه کرده و در درگاه الهی با خاطر نعمات شاکر باشد./837/پ202/ف

ارسال نظرات