۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۶۰۱۶۸
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

فرهنگ تحدید نسل توطئه بزرگ دشمن است/ افزایش جمعیت آرزوهای دشمنان اسلام را نابود می کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که دشمنان تمام توان خود را برای فرهنگ سازی نادرست در کشور به کار گرفته اند، گفت: افزایش فرزند آوری دشمنان اسلام را نا امید می کند، از همین رو مسؤولان ار این مسأله مهم نباید غافل شوند.
حجت الاسلام والمسلمين رجبي

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر ضرورت فرهنگی سازی در زمینه مقابله با مسأله تحدید نسل گفت: تقویت بنیان های اعتقادی جامعه تأثیر بسزایی در مقابله با این فرهنگ نادرست دارد، مردم باید بدانند که خداوند روزی دهنده همه موجودات بوده و روزی آن ها را تضمین کرده است.


وی افزود: مردم باید به این اعتقاد برسند که افزایش فرزندان برای زندگی آن ها مشکل ساز نیست، از نظر عملی نیز باید فرهنگ سازی انجام شود به عنوان مثال افرادی که دارای فرزندان زیاد هستند و مشکلی ندارند باید به مردم معرفی شوند تا در صحنه عمل به باور برسند.


قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که با بیان این که نباید تصور داشت که وجود فرزندان زیاد وضعیت معیشتی انسان را نابود می کند، اظهار داشت: گاهی دیده می شود که افرادی که وضع زندگی آن ها خوب است و یک فرزند دارند نمی توانند از پس همان فرزند خود بر آیند، از همین رو نمی توان گفت تا زمانی که وضع معیشتی عالی نباشد نباید فرزند آوری کرد.


وی با اشاره به عوارض و بحران های تحدید نسل ادامه داد: بدون شک این که می بینیم که استکبار جهانی از انواع ابزارها برای از بین بردن نسل اسلامی تلاش می کند و همچنین ابزار محدودیت نسل را به صورت رایگان در اختیار جوامعی اسلامی قرار می دهد توطئه ای بزرگ است.


حجت الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این که کاهش جمعیت و محدودیت نسل به نفع دشمنان اسلام و انقلاب است، ابراز داشت: افزایش جمعیت توطئه ها و آروزهای دشمنان اسلام را نابود می کند، از همین رو رسانه ها، مطبوعات و روحانیت باید تلاش داشته باشند که این برنامه ریزی دشمن را برای جامعه اسلامی تبیین کنند.


وی عنوان کرد: یکی از عناصر اصلی و استراتژیک در داشتن جامعه ای مقتدر، خودکفا و رو به پیشرفت وجود جمعیت مناسب است، تلاش دشمنان برای کاهش جمعیت بهترین گواه برای به ضرر بودن محدودیت نسل و کاهش فرزند آوری است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به وظایف روحانیت و دولت در زمینه افزایش فرزند آوری خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی، پاسخ به شبهات و پشتیبانی از مادی و معنوی از افزایش جمعیت مهم ترین کارهای روحانیت و دولت است که می تواند زمینه ساز آرامش جامعه باشد؛ دولت باید سیاست هایی که در راستای کاهش جمعیت است را تغییر دهد، متأسفانه این مسأله مهم از دیدگاه مسؤولان مغفول مانده است./1323/ت302/ش

ارسال نظرات