۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۲۶۰۲۲۷
با وجود مشکلات اقتصادی ناشران داخلی؛

یارانه خرید کتاب سازمان‌های دولتی تنها به ناشران خارجی اختصاص یافت

خبرگزاری رسا ـ یارانه خرید کتاب سازمان‌های دولتی به ناشران خارجی اختصاص یافت، اما بودجه‌ای برای خرید کتاب از ناشران عمومی و دانشگاهی داخلی تعلق نگرفته است و این در حالی است که ناشران داخلی با مشکلات و زیان‌های متعدد اقتصادی در عرصه نشر داخلی روبه‌رو هستند.
عکس کتاب

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، برخی از اعضای انجمن ناشران دانشگاهی نسبت به اختصاص 145 میلیارد ریال یارانه حمایتی از سوی وزارت ارشاد اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت به خرید کتاب‌ از ناشران خارجی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعتراضاتی مطرح کرد‌ه‌اند.

 

براساس گزارش‌های رسمی، 25 میلیارد ریال از سوی وزارت ارشاد اسلامی و 30 میلیارد از وزراتخانه بهداشت و آموزش و درمان، 90 میلیارد ریال از سوی دانشگاه آزاد اسلامی اعتبار و یارانه برای خرید کتاب از ناشران خارجی در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب اختصاص داده شده است.

 

بر اساس این گزارش، یارانه‌ای از سوی سازمان‌های دولتی و وزارتخانه‌ها برای خرید کتاب از ناشران عمومی و دانشگاهی داخلی تعلق نگرفته است و این در حالی است که ناشران داخلی با مشکلات و زیان‌های متعدد اقتصادی در عرصه نشرداخلی روبه‌رو هستند.

 

گرانی کاغذ، بالا بودن قمیت کتاب و عدم حمایت وزارت ارشاد اسلامی از جمله مشکلات ناشران داخلی است.

 

مناسب بود که سازمان­ها و نهادهای دولتی و وزرات ارشاد اسلامی در زمان برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب بودجه‌ و یارانه‌ای را برای خرید از ناشران عمومی و ناشران دانشگاهی داخلی قرار دهند و همچنین در طول سال اعتبارهای مناسبی برای حمایت از ناشران داخلی به ویژه ناشران حوزه دین و اندیشه تصویب کنند تا این ناشران با دغدغه کمتر و آرامش بیشتر به حوزه نشر کتاب بپردازند./998/ت301/ق

ارسال نظرات