۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۲۶۰۲۵۱

پاسخ به شبهاتی در زمینه بن کارت‌های ویژه بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در رابطه با حمایت مالی وزارت بهداشت از کتابخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: هدف اصلی معاونت تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مورد، حمایت کتابخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تهیه و تامین کتاب‌های لاتین و منابع مربوطه است.
بازديدکنندگان بيست و ششمين نمايشگاه کتاب تهران

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پیام کبیری، رییس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در سال جاری، این وزارتخانه با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طی یک برنامه مشترک، شرایط مناسبی را برای خرید کتب لاتین فراهم کرده است. بدین ترتیب که توافق شد در قالب برنامه مشترک دو وزارتخانه، تهیه کتب لاتین اصیل مورد حمایت قرار گیرد.

 

وی همچنین عنوان کرد: در این راستا مقرر شد، بودجه‌ای مازاد بر بودجه معمول دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، به طور متمرکز توسط معاونت تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای خرید کتب لاتین اصیل تخصیص داده شده و وزارت ارشاد نیز با همکاری ناشرین خارجی، نسبت به تامین و تخصیص معادل آن از طریق کمک مالی و تخفیف ناشرین اقدام کند.

 

کبیری با بیان اینکه براساس این توافق، دانشگاه‌های‌های علوم پزشکی کشور در تهیه کتب لاتین مورد حمایت قرار می‌ گیرند افزود: بودجه‌ای که برای این کار مشترک در بخش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پیش‌بینی شده است حدود 2 میلیارد تومان است که برای اولین بار علاوه بر بودجه‌های معمول تخصیص یافته توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تهیه شده و در بین دانشگاه‌ها برای خرید کتاب لاتین توزیع شده است.

 

رییس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت تصریح کرد: پیش از این دانشگاه‌های‌ علوم پزشکی کشور، صرفاً با بودجه‌های اختصاصی خود، نسبت به خرید کتب فارسی، لاتین افست و اصیل اقدام می‌کرده‌اند که امسال با تخصیص متمرکز صور‌ت گرفته از طرف معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، امکان خرید بیشتری برای ایشان فراهم شده است. بدین ترتیب این امکان فراهم شده است که بودجه تخصیص یافته خودِ دانشگاه‌ها، روی خرید کتب فارسی و لاتین افست متمرکز شود.

 

کبیری در ادامه گفت: چند سالی است که یارانه‌ای برای خرید کتاب بخش بین‌الملل در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه نمی‌‌شود و این امر همراه با افزایش بهای دلار، توان خرید دانشگاه‌ها را برای خرید کتاب اورجینال لاتین به شدت کاهش داده است. لذا وزارت بهداشت با هدف رفع این مشکل و کمک به تهیه منابع علمی مورد نیاز دانشگاه‌های‌ علوم پزشکی کشور، تصمیم گرفت با همکاری و مشارکت ارزشمند وزارت ارشاد، بودجه‌ای را برای خرید کتب لاتین اختصاص بدهد.

 

رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: بودجه مذکور، بین کتابخانه‌های بیش از پنجاه دانشگاه علوم پزشکی کشور براساس تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه‌های مربوطه توزیع شده و در اختیار دانشگاه‌ها برای خرید کتاب قرار گرفته است.

 

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفتگو با جهان» تا 26 اردیبهشت در مصلای امام خمینی رحمة الله علیه برپا است./998/د102/ق

ارسال نظرات