۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۶۰۴۱۳
در پایان هفته برگزار می‌شود؛

اجلاسیه بزرگ اساتید حوزه علمیه استان تهران با حضور آیت الله نوری همدانی

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه علمیه تهران از برگزاری اجلاسیه بزرگ اساتید حوزه علمیه استان تهران و آیین اختتامیه نخستین جشنواره پژوهشی علامه شعرانی با حضور یکی از مراجع تقلید در پایان هفته جاری خبر داد.
ديدار مشاورين دانشگاه علوم پزشکي اهواز با آيت الله نوري همداني

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین کبیریان، معاون آموزش و امور مدارس حوزه علمیه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری اجلاسیه بزرگ اساتید حوزه علمیه استان تهران با حضور یکی از مراجع تقلید خبر داد و گفت: این اجلاسیه بزرگ با حضور مسؤولین، مدیران و اساتید مدارس علمیه استان تهران و با سخنرانی آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید و حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رییس ستاد اقامه نماز در جوار آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین کبیریان با اشاره به این‌که تا کنون فقط یکبار در نخستین سال تاسیس مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران برای اساتید جلسه سراسری گذاشته شده بود گفت: این نخستین اجلاسیه بزرگ اساتید است که پیش درآمد آن نیز بهمن ماه گذشته با حضور آیت الله استادی، از اعضای جامعه مدرسین در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شده بود و اکنون به مناسبت هفته معلم و گرامیداشت مقام استاد اجلاسیه اصلی برگزار می شود.

وی با بیان این‌که اجلاسیه اساتید با هدف ارتقای کیفیت آموزش و تهذیب حوزه‌های علمیه و ورود پژوهش در نظام آموزشی برگزار می‌شود اظهار داشت: پس از اجلاسیه بزرگ اساتید هفت اجلاسیه به صورت منطقه‌ای و در قالب کمیسیون‌های هم اندیشی در تهران بزرگ و شهرستان‌های استان تهران برگزار خواهد شد تا نظرات و راهکارهای اساتید جهت ارتقای سطح آموزش جمع آوری شود.

معاون آموزش حوزه علمیه تهران با تاکید بر این‌که رکن اساسی در حوزه علمیه اساتید هستند گفت: اساتید هم در آموزش، هم در تربیت و هم در راهنمایی طلاب در رابطه به نحوه تحصیل، تعامل با جامعه و مسائل خانوادگی و شخصی نقش مهمی دارند و در حوزه علمیه استان تهران محور همه فعالیت‌ها اعم از آموزش، پژوهش و تربیت استاد است.

حجت الاسلام و المسلمین کبیریان با تاکید بر این‌که باید بهای ویژه‌ای به نظرات اساتید داده شود ابراز داشت: تعامل بین مراکز مدیریت استانی حوزه علمیه و اساتید مدارس علمیه به پیشبرد هدف مشترک بین مسؤولین مراکز، مدیران مدارس و اساتید که تربیت طلاب و آماده کردن نیروهای همه جانبه و در تراز نظام جمهوری اسلامی است کمک زیادی می‌کند و در همین راستا می‌طلبد که جلسات هم اندیشی و هم افزایی با اساتید برگزار شود که کارگاه های دانش افزایی و کمیسیون‌های منطقه ای نقش بسزایی در این باره دارند.

وی با اشاره به این‌که جشنواره پژوهشی علامه حلی هرساله در سطح کشور برای طلاب برگزار می شود گفت: مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران برای نخستین بار یک جشنواره پژوهشی ویژه اساتید تحت عنوان جشنواره پژوهشی علامه شعرانی برگزار کرد که اختتامیه آن و اهدای جوایز به آثار پژوهشی برتر نیز همزمان با اجلاسیه بزرگ اساتید برگزار خواهد شد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان تهران تشویق اساتید به امر پژوهش، ارائه مقالات و تالیف را از اهداف جشنواره علامه شعرانی عنوان کرد و افزود: اگر این قسمت از فعالیت‌های پژوهشی فعال‌تر شود قطعا طلاب نیز اساتید را اسوه قرار می دهند و به تبعیت آن فعالیت پژوهشی در حوزه علمیه ارتقای چشم‌گیری پیدا خواهد کرد.

گفتنی است اجلاسیه بزرگ اساتید حوزه علمیه تهران و آیین اختتامیه نخستین جشنواره پژوهشی علامه شعرانی از ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 24 اردیبهشت ماه در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار خواهد شد./959/ت302/ص

ارسال نظرات