۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۶۰۶۲۹
همزمان با مبعث پیامبر اسلام؛

نشست هم‌اندیشی علمای تشیع و تسنن در خراسان جنوبی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری نشست هم‌اندیشی علمای شیعه و اهل سنت با عنوان «پیامبر اعظم(ص) محور همدلی و همزبانی» در روز مبعث در استان خبر داد.
حجت السلام کاظم لطفيان مديرکل سازمان نتبليغات اسلامي بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که در روز عید مبعث برنامه‌های ویژه‌ای در سطح استان با همکاری شیعیان و اهل سنت برگزار خواهد شد، گفت: نشست هم‌اندیشی علمای شیعه و اهل سنت با عنوان «پیامبر اعظم(ص)؛ محور همدلی و همزبانی» مهم‌ترین برنامه اداره کل تبلیغات اسلامی است که در روز مبعث پیامبر(ص) برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: این نشست با حضور 300 نفر از علمای شیعه و اهل سنت استان و با سخنرانی شخصیت‌های استانی و کشوری و همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمد ابراهیم رییسی، نماینده مردم بیرجند در مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، برگزاری اختتامیه جشنواره رسانه‌ای پیامبر رحمت(ص) در شب عید مبعث در تالار ولایت دانشگاه بیرجند، برگزاری مراسم عقد دو دانشجوی دانشگاه بیرجند در جوار شهید گمنام واقع در مسجد امام صادق(ع) دانشگاه بیرجند، برگزاری جشن عید مبعث در امام زادگان باقریه با حضور قاری بین‌المللی شیخ احمد‌بن‌یوسف الازهری از مصر و رونمایی از نرم‌افزار اندروید امام زادگان خراسان جنوبی را از دیگر برنامه‌های محوری استان در ایام عید مبعث عنوان کرد.

 

حجت الاسلام لطفیان همچنین از اعزام بیش از 300 مبلغ هم‌زمان با ایام عید مبعث به نقاط روستایی و شهری خبر داد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان با بیان این که عید مبعث فرصت مناسبی برای افزایش همدلی و اتحاد در میان مسلمانان است، ادامه داد: باید از این فرصت برای حمایت از مردم یمن استفاده کرده و مسلمانان را از توطئه‌های دشمن برای حمله به کشورهای اسلامی به واسطه عربستان آگاه کنیم.

 

وی با اشاره به این که عربستان با حمله به کشورهای اسلامی برای همیشه مشروعیت خود را در جهان از دست داده است، اظهار کرد: فاجعه انسانی یمن و کشتار کودکان و زنان بی گناه نشان می‌دهد که خوی عربستان تا چه اندازه به هم پیمانان استکباری آن یعنی آمریکا و اسرائیل نزدیک است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی همچنین از برگزاری جشن مبعث در تمامی مدارس علمیه خراسان جنوبی خبر داد، یادآور شد: مراسم عمامه گذاری عده‌ای از طلاب در این روز انجام خواهد شد.

 

حجت الاسلام لطفیان با اشاره به این که برای اجرای بهتر برنامه‌های فرهنگی در سطح استان نیازمند همکاری مردم هستیم، گفت: بودجه‌های موجود برای اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسب و تأثیرگذار در استان کم است.

 

وی با بیان این که باید خانواده‌ها در اجرای برنامه‌های دین از جمله محافل قرآنی و سبک زندگی در سطح استان پیشگام شوند، یادآور شد: در حال حاضر به کمک خانواده‌ها در سطح استان بیش از 500 محفل خانگی انس با قرآن کریم در حال برگزاری است که این محافل توسط سازمان تبلیغات اسلامی ساماندهی شده است./968/پ202/ب5

ارسال نظرات