۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۶۰۸۷۸
نماینده ولی فقیه در استان البرز:

تقویت حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی مورد توجه مسؤولان قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: تقویت حوزه های علمیه و مراکز فرهنگی در شهرستان طالقان باید مورد توجه مسؤولان شهری قرار گیرد.
تقویت حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی مورد توجه مسؤولان قرار گیرد تقویت حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی مورد توجه مسؤولان قرار گیرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز، در هجدهمین همایش ائمه جمعه استان البرز، که در دفتر امام جمعه شهرستان طالقان برگزار شد، با بیان این که ماه رجب و شعبان دارای ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد است، گفت: ایام رجب و شعبان ماه پرنور و با فضیلتی است از این رو نباید آن را به غفلت سپری کرد.
 
وی با استناد به آیه وَ ما کانَ اللَّهُ لِیُعَذِّبَهُمْ وَ أَنْتَ فیهِمْ وَ ما کانَ اللَّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَ هُمْ یَسْتَغْفِرُونَ» به مساله استغفار اشاره کرد و اظهار داشت: در زمان حیات رسول خدا(ص) مادامی که ایشان در میان مردم بود هرگز خداوند آنان را عذابی نداد و نیز تا هنگامی که مسلمانان به درگاه خدا توبه و استغفار کنند باز خدا آنان را عذاب نخواهد کرد چرا که استغفار سبب مغفرت است.
 
امام جمعه کرج با بیان این که شهرستان طالقان دارای ویژگی ها و قابلیت های فراوانی است، ابراز کرد: شهرستان طالقان از لحاظ منابع طبیعی و جاذبه های گردشگری جزء مناطق بدیع استان البرز به شمار می رود.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه عده ای خاص در حاشیه رودخانه ها و سواحل دریاها و دریاچه ها دخل و تصرف کرده و فرصت گردشگری را از دیگران سلب کرده اند از این رو رفع تصرف از حریم رودخانه ها و دریاچه ها، امری بسیار ضروری است.
 
وی افزود: شهرستان طالقان به دلیل موقعیت مناسب جغرافیایی با زیبایی های منحصر به فردی که ایجاد کرده است مورد طمع برخی سودجویان قرار گرفته است و افراد حریص و طماع روی این منطقه چتر انداخته اند بنابراین باید این مساله مورد توجه فرماندار و مسوولان شهری این منطقه قرار گیرد.
 
امام جمعه کرج با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص منابع طبیعی و محیط زیست، عنوان داشت: حفظ و نگهداری از منابع طبیعی از وظایف همه مردم و مسوولان است از این رو مسوولان شهری این منطقه به هیچ عنوان زیر بار آسیب زدن به منابع طبیعی ولو به نام قطب گردشگری و صنعت گردشگری نروند.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در ادامه به مساله فرهنگی در این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: مسوولان شهری این منطقه، تقویت حوزه های علمیه، مساجد و مراکز فرهنگی را از وظایف اصلی خود بدانند چرا که تقویت این مساله ارزش افزوده بالایی خواهد داشت.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان طالقان به لحاظ جغرافیایی و گردشگری تنها مربوط به استان البرز نبوده بلکه مربوط به کل کشور است از این رو تقویت ظرفیت های فرهنگی برای ائمه جمعه مورد اهمیت است زیرا برخی معضلات به دیگر استان ها سرایت کرده و آنها را درگیر مشکلات و معضل ها می کند./801/پ202/ب4
ارسال نظرات