۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۲۶۰۹۶۸
حجت الاسلام آقا تهرانی:

طلاب درس را با هدف عالم شدن بخوانند/ طلبگی راه انبیا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که سفره ای به نام انقلاب اسلامی پهن شده است که طلاب حوزه های علمیه باید از این فرصت به وجود آمده برای عالم شدن استفاده کنند، گفت: راه طلبگی، راه انبیای الهی است.
حجت الاسلام مرتضي آقا تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قم، حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در همایش آسمانی ها که با حضور طلاب و اولیای طلاب که در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، از طلاب حوزه علمیه خواست از این فرصت به دست آمده حسن استفاده را برای درس خواندن با هدف عالم شدن داشته باشند.

 

وی افزود: یکی از ویژگی های مدارس علمیه این است که بعد از دریافت  مدرک دانشگاهی و دکتری می توانند وارد مدارس علمیه شده و دروس حوزوی را ادامه دهند اما عکس آن امکان پذیر نیست.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقا تهرانی یادآور شد: علوم اگر بستر خودسازی و راه الهی در آن  نباشد، دستاوردی را به همراه نخواهد داشت و برای این کار حمایت خانواده های طلاب ضروری است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر حمایت خانواده ها از فرزندان خود بر ادامه تحصیلات حوزوی تأکید کرد و افزود: حوزه های علمیه اگر عملکرد خوبی برای طلاب خود به ویژه طلاب فارغ الحصیل دانشگاهی که منطقی و معقول وارد حوزه شده اند، داشته باشند موفقیت آنها تضمین شده است، چون ماندن آنها برای ادامه تحصیلات حوزوی جدی است.

 

حجت الاسلام آقا تهرانی یادآور شد: اگر والدین طلاب از فرزندان خود حمایت کنند و فرزندان آنها هم حتی مقدمه هدایت یک نفر را فراهم کنند، پدران و مادران نیز در ثواب فرزندان خود شریک هستند.

 

وی با اشاره به لزوم ضرورت حمایت والدین از طلاب، راه طلبگی را راه انبیای الهی دانست و افزود: برخی از طلاب رسیدن به جایگاه امام خمینی(ره) را که دنیا را تکان داد به عنوان یکی از آرزوهای خود می دانند و مطمئن باشید اگر تلاش کنند می توانند به چنین جایگاهی برسند چون رسیدن به این جایگاه غیر ممکن نیست.

 

به گفته وی، وقتی خداوند ببیند طلبه ای مجاهده می کند و تلاش می کند او نیز کمک می کند و اگر ثروت و مال دنیا را به او ندهد، اما کاری می کند که دنیا با او باشد و جهان از او حمایت کند.

 

حجت الاسلام آقا تهرانی‌ با اشاره به این که امروز برای جوانان کشور سفره ای به نام انقلاب اسلامی پهن شده است که محتوای آن باید به وسیله ما تهیه شود، گفت: جمعیت 20 میلیونی پیاده روی اربعین حسینی سفره ای است که خداوند به وسیله امام حسین(ع) پهن کرده است.

 

وی افزود: عده ای نیز می توانند از سفره پهن شده انقلاب اسلامی، علمایی همچون علامه طباطبایی تربیت کنند و این ظرفیت وجود دارد و امکان آن نیز وجود دارد تا علامه طباطبایی ها بیایند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی فکر می کنند با مدرک مهندسی و دکتری به جایی رسیده اند، اما این گونه نیست چرا که در گذشته، دکتر از هند و کشورهای دیگر وارد کشور می شد و همه مشکلات  پزشکی و درمانی حل می شد، اما  نمی توانیم روحانی از کشورهای خارجی وارد کنیم، بنابر این نیاز کشور به روحانی بیش از دکتر است.

 

حجت الاسلام آقا تهرانی‌ گفت: برای تربیت روحانی نیازمند حمایت پدران و مادران هستیم، چرا که سربازی و نوکری هرکسی را نباید بپذیرفت، سرباز امام زمان بودن مهم است./1307/پ202/ح

ارسال نظرات