۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۶۱۱۶۲
امام جمعه کرج:

جنگ یمن منحرف کردن جهان اسلام از مقاومت اسلامی و دشمن اصلی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرج گفت: هر جنگی که میان مسلمانان اتفاق افتاد، بدانید که ترفند دشمن است تا دشمن اصلی از یاد رود و افکار عمومی از دشمنی رژیم اشغالگر و صهیونیست باز بماند و مسیر مقاومت اسلامی منحرف شود.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد مهدي حسيني همداني نماينده ولي فقيه در استان البرز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز، در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به سالروز بعثت گرامی رسول اکرم(ص)، گفت: مهم‌ترین و پربرکت ترین روز سال، سالروز بعثت پیامبر اکرم (ص) است که زمینه ساز سعادت انسان در تمام ابعاد فردی و اجتماعی است.
 
وی ادامه داد: در دورانی که جهان در ظلمت جاهلیت به دنبال روشنایی بود، بعثت رسول اکرم(ص) جهان را غرق در نور کرد و معارفی را در اختیار بشر گذاشت که تا قیامت انسان از آن بهره مند و سیراب است.
 
امام جمعه کرج تصریح کرد: رسول اکرم(ص) با ویژگی های انحصاری و با تأییدات الهی که همراه او بود و با برهان قوی دست به تقویت انسان ها زد و مردم را به اوج کمال رساند و مکارم اخلاق را گسترش داد.
 
وی به افزایش گرایش به اسلام در جهان غرب اشاره کرد و اظهار داشت: در زمانی که مستکبران در سراسر دنیا با انواع دسیسه ها به دنبال خاموش کردن نور وحی هستند تا اسلام را از بین ببرند و فطرت های پاک را منحرف سازند، در این میان با رصدی، می توان شاهد گرایش روز افزون انسان‌های پاک را به اسلام بود.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز به پروژه اسلام هراسی در غرب اشاره کرد و ابراز داشت: جهان استکبار برای از بین بردن اسلام، گاهی آیات شیطانی می‌نویسد و کاریکاتور بر علیه معارف اسلامی ترسیم می‌کند و گاهی با قرآن سوزی هتک حرمت می‌کنند و در سراسر عالم اسلام هراسی و شیعه هراسی راه می‌اندازند.
 
حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی افزود: در وضعیت کنونی وظیفه مسلمانان سخت‌تر از گذشته شده است، از این رو باید با رفتار و منش درست خود اسلام و معارف ناب اسلام را ترویج داد و در ارتباط با دیگر جوامع و نحوه حکومت داری دقت لازم را داشت.
 
وی با اشاره به فراگیر شدن دین اسلام در جهان هستی، ابراز کرد: علمای جهان اسلام و مسلمانان باید مراقب باشند که چهره منحرف از اسلام به جهان عرضه نشود، از این رو باید بدانیم که مبارزه تمام نشده است و تا زمان ظهور حجت بن الحسن(عج) که استقرار کامل دین و حاکمیت مستضعفین بر عالم است، ادامه دارد که نسیم این وعده الهی به مشام می رسد.
 
خطیب نماز جمعه کرج به جنایات آل سعود اشاره کرد و اظهار داشت: عده‌ای بی دین، بی هویت و هوس باز به نام دین و به نام خادم حرمین شریفین دست به کشتار مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع زده‌اند و جنگ با مردم عرب را شروع کرده اند و توجهی به طراح اصلی صحنه این جنگ را ندارند، چرا که جنگ یمن ترفندی است که جهان اسلام را از دشمن اصلی خود منحرف کنند.
 
امام جمعه کرج افزود: هر جنگی که میان مسلمانان اتفاق افتاد، بدانید که ترفند دشمن است تا دشمن اصلی از یاد رود و افکار عمومی از دشمنی رژیم اشغالگر و صهیونیست باز بماند و مسیر مقاومت اسلامی منحرف شود.
 
وی به سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات آل سعود در یمن اشاره کرد و گفت: جامعه جهانی بداند که اولا مردم یمن تنها نیستند و ثانیا به حول قوه الهی در آینده ای که دور نیست، آل سعود چنان سیلی خواهد خورد که عواقب آن بشدت وخیم خواهد بود.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز به بیانیه انجمن علمای یمن درباره تجاوز سعودی اشاره کرد و بیان داشت: بیانیه علمای یمن وحدت میان همه گروه های مسلمان را در برابر عربستان تشریح کرد و این بیانیه نمادی از وحدت شیعه و سنی در جامعه اسلامی است که آثار آن روشن است.
 
وی با انتقاد شدید از صدور حکم اعدام شیخ نمر، خاطرنشان کرد: شیخ نمر از روحانیان و علمای شیعه و تربیت شده مکتب شهادت است و از این شهادت خوف و باکی ندارد و آن را مایه افتخار خود می داند اما آل سعود بداند که خون مظلوم دامن ظالم را می گیرد و بداند با شهادت ایشان یک قدم به مرگ خود نزدیک تر می شود.
 
امام جمعه کرج به یوم النکبت سالروز تشکیل رژیم جعلی و غاصب اسرائیل اشاره کرد و اظهار داشت: رژیم اشغالگر صهیونیست از زمان تثبیت خود ولو پیش از آن، جنایات و خونریزی های بی شمار و متعددی را مرتکب شده و در هر گوشه ای که جنایتی واقع می شود دست این رژیم پلید در آن سهیم بوده و حافظه تاریخ از این تجاوزها پر شده است.
 
وی افزود: کسانی که در مراودات بین المللی حضور دارند باید مراقب این افراد باشند، موشه دایان نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیست، منکر موجودیت نسل و مردم فلسطین بوده است بر این اساس در تعاملات بین المللی باید مراقب انان بود تا روزی اعلام نکنند که ایران هیچگاه انرژی هسته‌ای نداشت چرا که وقتی نسلی را منکر می شوند ممکن است روزی یک صنعتی را منکر شوند.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان این که همه چیزما مذاکره و مذاکرات هسته‌ای نیست، اظهار داشت: قدرت ایمان، فکر و اندیشه خودمان و روحیه جهادی مدیران، همت مردم و هدایت‌های رهبری، ایران را چنان مستحکم کرده که حاضرند با ایران مذاکره کنند لذا بدانند که ایران بر سر اصول خود یک قدم عقب نشینی نمی‌کند.
 
وی به 25 اردیبهشت روز جهانی خانواده اشاره کرد و بیان داشت: به علت ویژگی خانواده در جوامع اسلامی، دشمنان برای این قشر برنامه دارند و همواره تلاش می‌کنند که به هر وسیله‌ای خانواده ایرانی از بین برود چرا که می داند اگر خانواده از بین رود جمعیت، اتحاد و وحدت، انس و الفت از میان خواهد رفت.
 
خطیب نماز جمعه کرج در پایان خاطرنشان کرد: هنوز قانون تنظیم خانواده به صورت کامل لغو نشده و هنوز آمار باروری بالاتر از آمار رسمی می‌دهند و این موضوع خلاف است، بنابراین در شرایط کنونی باید مسؤولان برای موانع ازدواج و ترویج ازدواج اسان جوانان برنامه‌ریزی کنند نه در فکر کشاندن دختران به ورزشگاه باشند./801/پ201/ح
ارسال نظرات