۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۲۶۱۳۱۵
مدیر انتشارت خرسندی:

مسؤولان فرهنگی نظارتی و محتوای کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه ندارند

خبرگزار رسا ـ مدیر انتشارت خرسندی به بررسی وضعیت نشر دینی و مشکلات نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پرداخت و گفت: مـتأسفانه در نمایشگاه امسال کتاب‌های سلمان رشدی و کتاب‌هایی در حمایت از داعش عرضه شده است و این امر نشان دهنده عدم نظارت متولیان سازمان‌های فرهنگی کشور بر لیست و محتوای کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه کتاب است.
خرسند مدير انتشارات خرسندي

هادی طالب خرسند، مدیر انتشارات خرسندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بررسی وضعیت نشر دینی پرداخت، گفت: میزان مخاطبان کتاب­های نشر دینی بسیار پایین است و این امر به دلیل سیاست­ها نامناسب مسؤولان فرهنگی در اختصاص یارانه در نشر دینی است.

 

 خرسند بیان کرد: با توجه به این که روحانیان حداقل درآمد جامعه را دارند، امکان خرید بسیاری از کتاب‌های مورد نیاز برای تحقیق برای آنها وجود ندارند؛ بنابراین مناسب است، تسهیلات ویژه­ای از سوی شورای عالی حوزه و وزارت ارشاد و دفاتر مراجع برای بن کارت ها خرید کتاب در اختیار طلاب روحانیان قرار گیرد.

 

مدیر انتشارت خرسندی ابراز کرد: با توجه به قیمت بالا کتاب و عدم افزایش مبلغ بن کارت های کتاب، قشر روحانیان و دانشجویان نمی­توانند بسیاری از منابع تحقیقاتی خود را خریداری کنند و مناسب است، مسؤولان فرهنگی کشور هر سال با توجه به میزان تورم میزان و یارانه کتاب را افزایش بدهند، اما متأسفانه سالیان طولانی است که مبلغ بن کارت­ها افزایش نیاقته است.

 

 وی در ادامه سخنانش با بیان این که از سوی وزارت ارشاد، وزرات بهداشت و دانشگاه آزاد بودجه و یارانه زیادی به خرید کتاب بخش بین الملل نمایشگاه متاب تهران اختصاص یافته است، گفت: کمتر از دو هفته از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره حمایت از تولید کنندگان داخلی نگذشته است و ناشران هم به عنوان تولیدکنندگان فرهنگی کشور محسوب می شوند، اما متأسفانه امسال بودجه­ای برای خرید از ناشران داخلی و دانشگاهی از سوی نهادهای دولتی به مراکز علمی و دانشگاهی اختصاص نیافته است.

 

 خرسند ابزار کرد: مناسب است که یارانه­ها خرید کتاب بر عهده مسؤولان دانشگاهی قرار داده می‌شد تا آن­ها  این اختیار را داشته باشند که منابع تحقیقاتی مراکز علمی را از ناشران داخلی یا از ناشران خارجی تهیه کنند.

 

مدیر انتشارت خرسندی بیان کرد: مناسب است در شورای سیاست­گذاری نمایشگاه کتاب تهران، نمایندگانی از تشکل نشرهای مختلف همانند نماینده مجمع ناشران انقلاب اسلامی و مجمع ناشران فرهنگی دانشگاه حضور داشته باشند تا با هم اندیشی مشکلات نمایشگاه و ناشران داخلی و دانشگاهی بررسی شود.

 

وی عنوان کرد: مناسب است اعتبار بن کارت های خرید کتاب اختصاص به زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران نداشته باشد، در بلکه در طول سال این بن کارت ها اعتبار داشته تا روحانیان و دانشجویان با فراغت خاطر نیازهای تحقیقاتی خویش را تهیه کنند.

 

مدیر انتشارت خرسندی ابراز کرد: مـتأسفانه در نمایشگاه کتاب امسال کتاب های سلمان رشدی، فرقه‌ها ضاله و کتاب های در حمایت گروه­های افراطی همانند داعش عرضه شده است و این امر نشان دهنده عدم نظارت متولیان سازمان­های فرهنگی کشور بر لیست و محتوای کتاب های عرضه شده در نمایشگاه کتاب است./998/ت302/ف

ارسال نظرات