۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۶۱۳۷۱
آیت‏الله علوی گرگانی:

جنایات و جنگ‏ها نتیجه عدم باور به قیامت است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‏الله علوی گرگانی گفت کشتار و جنایاتی که امروز در سطح جهان به خصوص در منطقه دیده می‎‏شود را حاصل عدم ایمان به قیامت دنست و تاکید کرد: تا وقتی که بشر عقاب و پاداش اخروی را باور نکند جهان همین خواهد بود که هست.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از استادان برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در دیدار اعضای مجتمع تربیتی عمار و جمعی از معاونان هنگ مرزی نیروی انتظامی با تبریک بعثت پیامبر اکرم(ص) گفت: غرض مقصوده خداوند و هدف از بعثت انبیا و همچنین خلافت اولیا و اوصیا یادآوری مرگ و تأکید بر وجود عالمی غیر از عالم مادی و دنیا است.

 

وی در ادامه افزود: کشتار و جنایاتی که امروز در سطح جهان به خصوص در منطقه دیده می‎‏شود به سبب عدم ایمان برخی به روز قیامت و معاد است؛ تا وقتی که بشر عقاب و پاداش اخروی را باور نکند جهان همین خواهد بود که هست.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تفسیر عدل الهی تصریح کرد: عدل الهی به سبب این است که رفتارهای انسان اعم از خوب و بد، هدف و اثر داشته باشد و اگر عدل در جهان مطرح نبود رفتارهای انسان قابل هدایت نبود.

 

وی همنشینی با علما را توفیقی از سوی خداوند به بندگان شایسته خود دانست و خاطرنشان کرد: علما با توصیه‏ها و نقل روایات اهل بیت(ع) و آموزه‏های اسلام دل مردم را در مسیر حق نگه می‏دارند و آنها را از غفلت به ذکر الهی وادار می‏کنند.

 

حضرت آیت‏الله علوی گرگانی با اشاره به آیه‏ای از سوره مدثر تصریح کرد: هر انسانی در گرو اعمال خویش است، هرکس عمل خوب و با تلاش و یا بد و با هوس انجام دهد نتیجه آن را خواهد دید که البته اصحاب یمین که همان اهل بیت(ع) و انبیا و اولیا هستند در گرو مزد و اجر خداوند هستند.

 

وی با اشاره به روایتی از اهل بیت(ع) بیان داشت: امت پیامبر(ص) در روز قیامت تحت سایه رحمت الهی خواهند بود به غیر از کسانی که جز نمازگزاران نیستند و در جماعت مسلمانان شرکت نمی‏کنند و زکات و خمس مال خود را پرداخت نمی‏کنند.

 

حضرت آیت‏الله علوی گرگانی در پایان با تقدیر از تلاش های ناجا در راستای تامین نظم و امنیت جامعه، تأکید کرد: نیروی انتظامی افرادی بسیار زحمت کش و پر تلاش هستند و نباید کار سخت، آنها را مأیوس کند بلکه با نیت حفظ نظام اسلامی و تبعیت از رهبری کار خود را جهاد در راه خداوند بدانند./1329/پ202/ج

ارسال نظرات