۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۶۱۶۱۹
آیت الله فاضل لنکرانی:

زنده نگه داشتن یاد شهدا از شرایط لازم بقای انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا و خدمت به شهدا و خاندان شهدا یکی از شرایط لازم برای بقای انقلاب اسلامی است.
آيت‌الله فاضل لنکراني

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در دیدار مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم ضمن ابلاغ سلام به ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران از حجت الاسلام والمسلمین شهیدی بعنوان شخصیت ارزنده و برجسته یاد کرد و برنامه دیدار ریاست جمهوری با خانواده معظم شهدا را بسیار موثر دانست افزود: باید یاد شهدا همیشه در جامعه زنده باشد اهداف و آرمان شهدادر رأس همه‌ی آرمان‌های مسؤولین و مردم باشد.


وی تاکید کرد: بنیاد محصور در کار اداری و روزمره نیست این نهاد بدلیل خدماتی که به خانواده شهدا و در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا دارد و ترویج وصایای شهدا را عهده دار است از اهمیت و جایگاه برجسته ای برخوردار می باشد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: این انقلاب هنوز در مسیر حرکت است و نسل امروز و آینده باید شهدا را بشناسد و از ایشان الگو بگیرد و بلکه بهتر از گذشته همواره در میدان حضور داشته باشن،.روحیه ایثار و شهادت طلبی باید تقویت شود.


آیت الله فاضل لنکرانی افزود: امروز شاهد نصب تصاویر شهدا به صورت گسترده در سطح شهر قم هستیم این کار بسیار اثر گذاری است و البته باید دائمی باشد ومردم به ویژه نسل جوان این را نصب العین قراردهند و بدانند که برای این انقلاب چه جانفشانی هایی شده است، و با شهدا و راه شهدا هرچه بیشتر آشنا شوند.


وی تا کید کرد: شما این فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری را ملاحظه فرمایید، ایشان با چه قدرت و اعتمادی به صورت قاطعانه تعبیر می‌کنند که آمریکا غلط می‌کند بخواهد علیه این کشور تهدید نظامی کند. این تعبیر قاطع و مقتدرانه ریشه‌اش برمی‌گردد به اینکه ایشان می‌داند اگر امروز دشمن بخواهد برای این نظام مسئله‌ای ایجاد کند جوانان غیوری که الگوی خود را این شهدا قرار داده‌اند به میدان می‌آیند، ما چنین نیروهایی داریم.


رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اضافه کرد: دشمن اکنون چنین تبلیغ می‌کند که مردم و جوان‌های این زمان مثل جوان‌های زمان گذشته نیستند، در حالیکه به نظر من همان روحیه در اینها هست، مردم ما از امام حسین(ع) دفاع از دین را یاد گرفتند، هر سال هم این بیعت در ایام محرم با امام حسین(ع) تجدید می‌شود.


وی افزود: اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم هیچ تردیدی نیست شهدا همانگونه که مقام شفاعت دارند از هرکس که در آرمانهای انقلاب ، امام و رهبری کوچکترین سهل انگاری نموده مواخذه می کنند. باید به دینی که شهدا بر گردن ما دارند توجه کنیم این توجه آثار خوبی برای دنیا و آخرت دارد.


وی خطاب به مدیرکل بنیاد استان قم تاکید کرد: خون شهدا و مجاهدت ایثارگرانی چون شما ارزنده و جاویدان است و علاوه بر این ایثار خدمتی که شما به شهدا دارید اجر بسیار والایی دارد در این مسوولیت خدمات ارزنده ای را در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا دارید با فرهنگ ایثار و شهادت کشور به سمت اقتدار بیشتر برای اجرای احکام اسلامی پیش می رود.


مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم نیز در این دیدار به آمار بیش از 5000 شهید، بیش از 11هزار جانباز استان قم اشاره کرد و افزود: از 6000شهید روحانی در کشور 500شهید روحانی مربوط به استان قم می باشد.


سید جواد هاشمی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم اظهار داشت: امام فرمودند، بنیاد شهید افضل است و ما تلاش داریم تا این جایگاه را حفظ و تقویت کنیم و با زنده نگه داشتن یاد و راه شهدا در جامعه ،فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهیم.


وی اضافه کرد: امروز محضر شما عالم وارسته رسیده ایم تا از رهنمودهای حضرتعالی برای ادامه مسیر خدمت رسانی بهره مند شویم./1323/د101/ج

ارسال نظرات