۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۲۶۱۶۷۰

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مراسم یک مسجد، یک خاطره، یک فرمانده در اراک، اجرای طرح ساماندهی و بهسازی مقبره آقانورالدین و آیت‌الله سلطان اراک و درخشش استان مرکزی در مسابقات قرآن و عترت دانشجویان پیام نور کشور برخی از اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه از استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، اسماعیل غلامی معاون تبلیغات سپاه روح‌الله استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز عملیات غرور آفرین "بیت‌المقدس" و آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: فتح خرمشهر نمونه بارز پیروزی خون بر شمشیر و نیز الگویی‌کامل از پایبندی به آرمان‌ها و ارزش‌های انسانی بوده که ملت ایران به آن مباهات می‌ورزند.

 

معاون تبلیغات سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان داشت: عملیات بیت‌المقدس یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین عملیات‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در جنگ ایران و عراق محسوب شده که رشادت‌ها و ایثار رزمندگان باید در جامعه تبیین شود.

 

غلامی گفت کرد: مراسم «یک مسجد، یک فرمانده، یک خاطره» که با حضور رزمندگان دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود قصد دارد تا با بازگویی خاطرات و حماسه‌های آن دوران، جوانانی که در تیررس هجمه‌های فرهنگی دشمن قرار دارند را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا سازد.

 

معاون تبلیغات سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به هجمه فرهنگی دشمنان نظام در ادامه گفت: گفت: نسل امروز ما جنگ را ندیده‌اند و وقایعی که برای کشورمان رخ داده را لمس نکرده‌اند از این‌رو برگزاری چنین مراسمی به ویژه در مساجد می‌تواند بستری فراهم سازد تا جوانان مشتاقانه در این برنامه‌ها حضور یافته و شنونده خاطرات رزمندگان آن دوران باشند.

 

اجرای طرح ساماندهی و بهسازی مقبره آقانورالدین و آیت‌الله سلطان اراک

محمدابراهیم عباسی، شهردار اراک، در رابطه با مرمت و بازسازی آرامستان قدیمی اراک، مقبره آیت‌الله آقانورالدین و آیت‌الله سلطان، اظهار داشت: اقدامات اولیه برای ساخت و مرمت این اماکن از سال 88 آغاز شد؛ اما به دلایلی به مرحله اجرا درنیامده است.

 

وی از مقبره آقانورالدین و آیت‌الله سلطان به‌عنوان هویت تاریخی اراک نام برد و افزود: آرامستان قدیمی که در جوار مقبره آیت‌الله سلطان قرار دارد دارای خطاطی نفیس و گرانبهایی هستند که از استادان برجسته به یادگار مانده اند؛ بنابراین باید از تمامی تجهیزات در راستای حفظ آثار برجای مانده استفاده کرد.

 

عباسی باابراز تأسف از تبدیل شدن مقبره آقانورالدین و آیت‌الله سلطان به محلی ناامن جهت افزایش آسیب‌های اجتماعی، تجمع کارتن خواب‌ها و معتادان، اضافه کرد: این قبیل اقدامات چهره این مکان را نازیبا و امنیت این محل را به مخاطره انداخته بود؛ بنابراین با برگزاری جلسات متعدد بنا شد تا این مکان تاریخی مورد مرمت و بازسازی قرار گیرد.

 

این مقام مسئول در ادامه افزود: بدون شک برای تمامی مردم شهر اراک قابل قبول نبود که در کنار قبور مطهر علمای اسلام، مؤمنان شاهد عبور و مرور معتادان، بزهکاران اخلاقی باشند؛ چرکه انجام این اقدامات ناپسند می‌توانست در راستای توهینی به ساحت مقدس بزرگان دینی نیز قلمداد شود.

 

شهردار اراک بابیان این مطلب که در دهه دوم فروردین ماه امسال تمامی حجره‌هایی که جایگاهی برای انجام امور ناپسند بودند تخریب شد، اضافه کرد: شهرداری اراک به منظور بازسازی و مرمت قبور و اماکن مقدس طرح و برنامه‌هایی را در دست اقدام دارد که به مرور به مرحله اجرا قرار می‌دهد.

 

عباسی در ادامه به تشریح روال اجرایی این طرح نیز پرداخت و با اشاره به اینکه در این تخریب هیچگونه آسیبی به مزار متوفیان نخواهد خورد، افزود: این طرح با استفاده از GIS، نقشه‌ای از وضعیت قبور تهیه شده، که پس از بهسازی منطقه موجود براساس نقشه و طرح جانمایی دوباره این قبور انجام می‌شود.

 

درخشش استان مرکزی در مسابقات قرآن و عترت دانشجویان پیام نور کشور

مجید زاهدی پویا، مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور استان مرکزی بیان کرد: دانشگاه پیام نور استان همچون سایر مراکز آموزشی از تمامی توان خویش برای نهادینه کردن اموزه های قرآنی استفاده می‌کند.

 

مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور استان مرکزی از اعزام 15 متسابق در آزمون مرحله کشوری نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه پیام نور خبر داد و اظهار داشت: شرکت کنندگان اعزامی در قالب رشته‌های شفاهی، ادبی و هنری با دیگر رقبای خود به رقابت پرداختند.

 

وی خاطر نشان کرد: عباس صفری در رقابت با دیگر رقبای خویش در رشته حفظ 5 جزء به مقام دوم و محمد زارعی تجره نیز برگزیده اول بخش ادبی در حوزه شعر معرفی شدند.

 

گفتنی است  نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان پیام نور کشور از 21 اردیبهشت به مدت سه روز به میزبانی استان مازندران برگزار شد.

 

با پیروزی انقلاب همه نقشه ها و برنامه های آمریکایی ها نقش بر آب شد

محمود زمانی قمی امروز در جمع کارکنان نیروی انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی منطقه خاورمیانه در تسلط نیروهای آمریکایی و جنایتکاران اسراییلی بود و آنها همه ذخیره های زیرزمینی این منطقه را به نفع خودشان استخراج و چپاول می کردند.

 

استاندار مرکزی بیان کرد: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران همه نقشه ها و برنامه های آمریکایی ها نقش بر آب شد و جمهوری اسلامی ایران به برکت آرمان های مقدس امام راحل و شهدای گرانسنگ بدون لشگرکشی و خونریزی بر تمام منطقه خاورمیانه مسلط شد.

 

وی اضافه کرد: امروز اهداف انقلاب اسلامی به عنوان الگویی کامل و مقدس برای همه آزادی خواهان جهان مورد استفاده قرار گرفته و بیداری اسلامی ریشه در انقلاب ایران دارد.

 

زمانی قمی بیان کرد: دشمنان اسلام و ایران برای خدشه دار کردن چهره دین مبین اسلام دست به هر کاری زدند به طوری که گروه های تکفیری از قبیل داعش و القاعده را ساماندهی کردند تا مسلمانان را از پا درآورند اما امروز همان گروه های تکفیری بلای جان خودشان شده اند. /842/پ203/ح

ارسال نظرات