۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۲۶۲۱۶۱
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

منبرهای کوتاه سبب تأثیرگذاری تبلیغ در مخاطبان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که سخنرانی‌های کوتاه سبب تأثیرگذاری تبلیغ در مخاطبان می‌شود، گفت: سخنران طولانی هر چقدر هم مهم باشد، بازهم ملال‌آور و خسته‌کننده برای مخاطبان است.
حجت الاسلام علي نظري منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد، استاد حوزه علمیه قم، عصر چهارشنبه در اختتامیه نخستین دوره آموزشی انتقال تجارب تبلیغی که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار شد، به بیان چگونگی مدیریت مبلغان در تبلیغ و سخنرانی‌ها مذهبی پرداخت و گفت: معلومات و دانش سخنران درباره سخنرانی جلسه، چینش مطالب در کنار هم، اعتماد به نفس، اخلاص و اعتقاد و باور قلبی به مطالبی که بیان می‌شود، از اصول مهم تبلیغ و سخنرانی مذهبی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد بیان کرد: مبلغان باید اطلاعات درست و صحیح درباره موضوع تبلیغ و سخنرانی کسب کنند و آن مطالب را با چنیش، آغاز و پایان مناسب به مخاطبان ارائه کنند.

 

وی اعتماد به نفس را شرط مدیریت جلسه‌ها و سخنرانی‌ها مذهبی دانست و گفت: تجربه‌های تبلیغی سبب اعتماد به نفس و کسب آرامش در منبر می‌شود بنابراین مبلغان از اشتباهاتی که د رسخنرانی داشته‌اند اعتماد نفس خویش را از دست بدهند.

   

استاد حوزه علمیه قم در ادامه سخنانش با بیان این که اخلاص و قصد قربت را یکی از شرایط تبلیغ مؤثر است، افزود: مبلغان سعی کنند به مطالبی که در سخنرانی مطرح می‌کنند، اعتقاد و باور قلبی داشته باشند تا تبلیغ آن‌ها بر روی مخاطبان اثرگذار شود.

 

وی سخنرانی‌های کوتاه مدت را یکی از عوامل تأثیرگذاری تبلیغ در مخاطبان دانست و ابراز کرد: سخنران طولانی هر چقدر هم مهم باشد، بازهم ملال‌آور و خسته‌کننده برای مخاطبان است، بنابراین مناسب است زمان سخنرانی‌ها حداکثر نیم ساعت باشد که این منبرهای مفید و مؤثر برای مخاطبان واقع شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر سخنرانی کوتاه مدت عنوان کرد: عمار بن یاسر از افرادی بود که سخنرانی‌های کوتاه مدت را در منبر عنوان می‌کرد که یکی از مخاطبان به سخنرانی کوتاه ایشان اعتراض کرد که عمار در پاسخ گفت که پیامبر اکرم(ص) ما را به این امر راهنمایی کرده، زیرا که خطبه‌های ایشان نیز کوتاه بوده است./998/پ202/ی

ارسال نظرات