۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۲۶۲۲۱۵
نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا:

مبنا و راهبرد سیاست خارجی عزت مداری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا با بیان اینکه نبی مکرم اسلام نیز مذاکره کرده‌اند، گفت: مذاکره لازم است بر مبنای عزت مداری و راهبرد «اشداء علی الکفار» باشد، عقب گرد در مقابل کفار عامل پیشروی دشمن است.
حجت الاسلام ولائي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ولائی نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا صبح امروز در آیین بزرگداشت شهدای پدافند هوائی ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه، گفت: مبنای دینی ما عزت مداری است، چنانکه می فرماید: «الاسلام یعلو ولا یعلی علیه» اسلام علو جایگاه بلندی دارد و دیگری برآن استعلا نخواهد یافت، «العزه لله ولرسوله و للمومنین» عزت از خدا است.


وی با اشاره به آیه «لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا»، گفت: کاری نکنیم که کفار و دشمن بر مومنین راه یابد، خداوند بر هیچ پیامبری، مجتهدی اجازه نداده است که راهی بر تسلط کفار بر مومنان بگشاید، سیاسی ترین آیه قرآن آیه نفی سبیل است و مبنا حرکت است، مبنا عزت مداری، برتری مومنان و مسلمین با عزت قرآن یکی است.


نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا با بیان اینکه آیه نفی سبیل مبنا است، اذعان داشت: پیاده سازی این مبنا نیازمند راهبرد است، راهبرد تحقق نفی سبیل کفار بر مسلمین این است که «محمد رسول الله(ص) اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» که رسول خدا(ص) در برابر کفار حربی و دشمنان بسیار شدید و قدرتمدرانه برخورد می نمود، و با مومنان لین و نرم بود.


وی با بیان اینکه نبی مکرم اسلام نیز مذاکره کرده است، اظهار داشت: اما مذاکره لازم است بر مبنای عزت مداری و راهبرد «اشداء علی الکفار» باشد، عقب گرد در مقابل کفار عامل جری شدن و پیشروی دشمن است، کفار دائما اینگونه است، قرآن می فرماید که همیشه کفار با شما در حال جنگ و قتال هستند و این دائمی است و از میان نخواهد رفت.


حجت الاسلام ولائی افزود: این قاعده ای است که قرآن به ما آموخت، بیان داشت: مصداق این مطلب تهدی دائمی آمریکا است، دائم می گویند که گزینه ها روی میز است اما در صورت جنگ آیا از اسرائیل اثری خواهد ماند.

 

وی تاکید کرد: سازمان ملل تشکلاتی است که ساخته دست خود کفار بوده و در جهت اهداف دشمنان و کفار است، بنا براین است که سازمان ملل همیشه در مقابل اقدامات کفار ساکت بوده و هستند.


نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا با بیان اینکه ملیت ، و امامت ما از حضرت ابراهیم(ع) است، تصریح کرد: مبارزه با کفار و بت شکنی قدرت پوشالی استکبار را از ابراهیم(ع) آموخته ایم، جمهوری اسلامی تنها علمدار مقابل با سرمایداری و لیبرالیسم می باشد، مشکل ما با دشمنان ریشه ای است از این رو ما را تحمل نخواهند کرد.


وی گفت: در امتداد مبنای عزت مداری راهبرد شدت با کفار، برنامه عملی است، قدرت و حالت بازدارندگی داشتن برنامه عملی سیاست خارجی است.


حجت الاسلام ولائی با بیان اینکه خداوند عزت را در جهاد قرار داده است، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس عامل عزت ایران اسلامی شد، زنده نگه داشتن یاد خاطره شهدا عامل تداوم این عزت است، راه بقای دین بزرگداشت شهدا است حیات دین در سیره جهادی شهدا است.


وی در پایان با بیان اینکه درخشش جمهوری اسلامی ارثیه دفاع مقدس است، خاطر نشان کرد: عامل بقای  ماندگاری آرمان ما در اعتقاد و تکیه بر خداست. عزت ما در قدرت صلاح و تجهیزات نظامی نیست اگرچه ضروری است، دشمنان نیز صلاح و تجهیزات نظامی دارد اما شهداء ندارند، شهدا مایه امنیت و عزت یک جامعه است./854/پ202/ب4

ارسال نظرات