۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۶۲۷۴۳

برگزاری 3500 برنامه همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر در مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از برگزاری سه هزار و 500 برنامه همزمان با آزاد سازی خرمشهر در استان خبر داد.
سردار ملکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سردار عبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این که خرمشهر دو حماسه مقاومت و آزادی را در سینه خود دارد، افزود: خرمشهر فلش حرکتی ارتش بعث عراق را تغییر داد.

 

وی با اشاره به این که 229 شهید سهم مازندران در عملیات بیت‌المقدس بود، افزود: امسال شهیدان ابوالفضل خیرالدین، سید حسین گل‌ریز، موسی یوسفی و شعبان اسماعیلی به‌عنوان چهار شهید شاخص مازندران در عملیات بیت‌المقدس معرفی شدند.

 

سردار ملکی با بیان اینکه در عملیات آزادسازی خرمشهر 144 گردان به ارتش بعث عراق هجوم بردند، یادآور شد: ده گردان از سپاه منطقه سه شمال کشور که شامل مازندران، گیلان و گلستان بود، در این عملیات حضور داشتند.

 

وی با اشاره به این که امسال برای بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر 48 دستگاه اجرایی و 22 فرمانداری در مازندران به اجرای برنامه های فرهنگی به این مناسبت می‌پردازند، تصریح کرد: برای بزرگداشت فتح خرمشهر هشت کمیته شامل فرهنگی و تبلیغی، سپاه و بسیج، اطلاع‌رسانی، بانوان، مردمی، ورزش و جوانان، نظارت و بازرسی و ایثارگران در استان تشکیل شد.

 

سردار ملکی با اشاره به این که به ‌مناسبت بزرگداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر سه هزار و 500 برنامه در قالب 35 عنوان  طبق روزشمار  این ایام در مازندران اجرا می‌شود، افزود: بخش مهمی از برنامه‌های ویژه آزادسازی خرمشهر به‌صورت مردمی اجرا می‌شود.

 

سردار ملکی آغاز برنامه‌های ویژه بزرگداشت فتح خرمشهر در مازندران را از 31 اردیبهشت تا چهارم خرداد عنوان کرد و افزود: همایش دولت و ملت، همدلی و هم زبانی(نیروهای مسلح)، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان به میزبانی سپاه کربلا، میثاق با شهیدان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، حضور گسترده نیروهای مسلح به ویژه پاسداران و بسیجیان در نمازهای جمعه، سخنرانی پیشکسوتان دفاع مقدس و فرماندهان ارشد در قبل خطبه نماز جمعه، تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع‌مقدس، مراسم صبحگاه نیروهای مسلح در مراکز آموزشی و دانشگاهی با رویکرد تبیین حماسه پایداری و مقاومت مردم کشور، برگزاری جشن بزرگ سوم خرداد در حرم شهدای گمنام نکا به‌ همراه دعای توسل و برگزاری همایش با موضوع همدلی و همزبانی در شهرهای مختلف استان را شامل می‌شود.

 

وی پیشرفت فیزیکی باغ ‌موزه دفاع مقدس بر روی رودخانه تجن ساری را اقدام فرهنگی مهم در مازندران دانست و اظهار کرد: در سال گذشته استانداری مازندران شش میلیارد تومان برای بخشی از این پروژه عمرانی اعتبار اختصاص داد و شهرداری ساری نیز با تخصیص پنج میلیارد تومان در روزهای آتی به ادامه فعالیت عمرانی باغ‌موزه می‌پردازد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: در هفته دفاع مقدس از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مازندران پنج پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس که شامل پل، حسینیه وداع، بهداری اروند و دو اسکله بخش نماد فاو است، به بهره‌برداری می‌رسد.

 

سردار ملکی با بیان این که دفاع مقدس موضوعی فرهنگی برای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: لازم است همه مسئولان و مردم به این موضوع بپردازند.

 

وی در ادامه به راهیان نور اشاره و بیان کرد: 11 هزار نفر از مردم مازندران در سال 94 از مناطق عملیاتی هفت تپه  بازدید کردند.

 

سردار ملکی با بیان اینکه در منطقه چیلات تنها لشکر 25 کربلا عمل کرد، افزود: تعداد 75 شهید هنوز در این منطقه هستند که باید مورد تفحص قرار بگیرند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات