۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۶۳۱۷۸
مدیر عامل خبرگزاری مهر:

تلاش رسانه ها در راستای بی‌اعتبار نشان دادن غرب باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل خبرگزاری مهر درمراسم رونمایی از مجله خبری - تحلیلی طلیعه گفت: رسانه ها باید سعی کنند تا نگاه غرب را بی اعتبار نشان دهند.
رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  علی عسگری، مدیر عامل خبرگزاری مهر در مراسم رونمایی از مجله خبری ـ تحلیلی طلیعه که پیش از ظهر امروز در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، در رابطه با نقش رسانه گفت: در تقسیم بندی فرهنگ تعریف های متعدی است و تعریف جدید توجه به بخشی است که توسط رسانه جمعی مطرح است و در واقع رسانه ها در این رابطه فرهنگ ساز هستند.

 

وی با اشاره به ریشه تفکر علوم انسانی در غرب اظهار داشت: سی سال پیش دو دانشمند بحث علم پذیری و نهادینه شدن آن را مورد بررسی قرار دادند و این نظریه نهادینه شد و در نهایت فیس بوک شکل گرفت.

 

مدیر عامل خبرگزاری مهر در ادامه گفت: نام این دو دانشمند کالن و برونو بود که اسم نظریه خود را شبکه کنش گران نام نهادند.

 

عسگری با بیان اینکه نظریه پردازان غربی انحطاط تمدن ها، انقلاب زوال حاکمیت ها و افول احزاب را اتفاق طبیعی رشد و زوال جوامع را در تحولات تأثیرگذار می دانستند، بیان کرد: آنها ساختارهای هویت  و حس تعلق اجتماعی را هم در تحولات جامعه تأثیرگذار می دانستند.

 

وی عامل سوم تغییرات از دیدگاه نظریه پردازان غربی را نظام معنایی جامعه یا نظام تفسیر پدیده ها دانست و اظهار داشت: آنها بررسی کردند که مردم یک جامعه چگونه به یک پدیده نگاه می‌کنند و مثال‌های متعددی وجود دارد و  نگاه به شبکه اینترنت یکی از آنها است.

 

مدیر عامل خبرگزاری مهر با بیان اینکه رسانه ها باید سعی کنند تا نگاه غرب را بی اعتبار نشان دهند، یادآور شد: ما در رسانه ضعف‌هایی داریم و در مورد اینترنت چند آسیب اصلی وجود دارد و این فارغ از بحث هویت است.

 

عسگری در رابطه با آسیب های فضای مجازی گفت: نخستین نگاه در حوزه مجازی این است که نظام یادگیری متفاوت است و آسیب دیگر این است که دانشی که کابران می‌آموزند عمیق نیست.

 

وی به آسیب تغییر هم زبان اشاره کرد و افزود: شبکه‌های اجتماعی زبان ما را تغییر داد و مفاهیم زبانی با نشانه های جابه جا می شود و این تغییر زبان با تغییر نظام مفهومی خطر پذیر می شود.

 

مدیر عامل خبرگزاری مهر در پایان با انتقاد از اینکه مطالب کم عمق را ژورنالیستی می دانند، گفت: ما باید مفهوم کار را تغییر دهیم و ژورنال ها در رابطه با صنایع فرهنگی، حوزه اقتصاد، فرهنگ و سایت های تخصصی کار کنند و این خلأ نباید توسط دیگران پر شود./818/پ202/ح

ارسال نظرات