۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۶۳۲۱۰
رییس مرکز پژوهش های علوم انسانی صدرا خبر داد؛

ایده جدید برای راه اندازی یک مانیفست جبهه روشنفکر انقلاب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز پژوهش های علوم انسانی صدرا در مراسم رونمایی از مجله خبری - تحلیلی طلیعه از ایده جدید برای راه اندازی یک مانیفست جبهه روشنفکر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: رسالت ما تقویت بنیه فکری اصحاب فکر و فرهنگ است که ممکن است که معرض انحراف و التقاط باشد.
حجت الاسلام رضا غلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا غلامی، رییس مرکز پژوهش های علوم انسانی صدرا درمراسم رونمایی از مجله خبری - تحلیلی طلیعه که پیش از ظهر امروز در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، گفت: اندیشمندان علوم انسانی بخش زیادی از اساتید در انواع مضیغه هستند.

 

وی با اشاره به محدودیت های کاری استادان علوم انسانی اظهار داشت: نبود پشتیبانی سخت افزاری، جو سازی علیه استادان علوم انسانی برای به حاشیه رفتن آنها از جمله مشکلات پیش رو است.

 

رییس مرکز پژوهش های علوم انسانی صدرا با انتقاد از برخی گروه های سکولار، گفت: این افراد باید دست از تهجر بردارند  و با آزاد اندیشی در دانشگاه حاضر شوند.

 

حجت الاسلام غلامی تحول بنیادی در علوم انسانی را کار دشواری دانست و عنوان کرد: تحول بنیادی علوم انسانی زمان‌بر است و نمی توان با شعار این مسیر را طی کرد.

 

وی با اشاره به سابقه علوم انسانی اسلامی، گفت: در این زمینه تاریخ مشخصی وجود دارد و اندیشه سیاسی اسلام سرمایه ای برای پیشرفت کارها است و امکان جهش در این زمینه وجود دارد.

 

 رییس مرکز پژوهش های علوم انسانی با بیان اینکه شاهد شکل گیری خطوط تولیدی فکر در برخی رشته ها مثل اقتصاد اسلامی و دانش اسلام هستیم، افزود: خط نظریه پردازی در این زمینه وجود دارد و تلاش برای جلو برن حرکت علمی و شکل گیری علوم انسانی به یک گفتمان جدی و غالب است.

 

حجت الاسلام غلامی در ادامه افزود: باید در این مسیر صبر و مقاومت شود و هیچ عقب‌گردی نیست و این جمع بندی منطقی و عقلانی برای نشان دادن احکام الهی است و علوم سکولار و غربی امتحان خودش را به بدترین شیوه ممکن پس داده است.

 

وی کارنامه علوم انسانی سکولار را مشخص دانست و اظهار کرد: چشم انداز جامعه سکولار سقوط و انحطاط را رقم می‌زند.

 

رییس مرکز پژوهش های علوم انسانی نقش رسانه ها را در این راستا مهم ارزیابی کرد و گفت: نیاز های که حس می شود، نیاز رسانه ای است و نیاز به رسانه قوی داریم تا به روند سانسور خاتمه دهند.

 

 حجت الاسلام غلامی اظهار داشت: باید یک آزاد اندیشی کامل وارد میدان شده و حرف تکرای نباشد و تأثیر آن را در جامعه بشری اسلامی مشاهده کنیم.

 

وی با بیان اینکه باید در مقابل هجمه جبهه فکری غرب ایستادگی کرد، ادامه داد: این هجمه ها نباید بی پاسخ بماند و انسجام فکری بین نیروی طرفدار اسلام ناب باشد تا جبهه روشنفکری انقلاب اسلامی شکل بگیرد.

 

 رییس مرکز پژوهش های علوم انسانی در پایان صحبت های خود  خبر از ایده جدید برای راه اندازی یک مانیفیست جبهه روشنفکر انقلاب اسلامی داد و گفت: رسالت ما تقویت بنیه فکری اصحاب فکر و فرهنگ است که ممکن است که معرض انحراف و التقاط باشد ./818/پ202/ح

ارسال نظرات